کلاهبردار ۱۵۰ میلیاردی در یزد دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران پلیس آگاهی این استان متهمی را که به بهانه خرید و فروش کاشی و سرامیک مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال از ۶۰ نفر کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش یزدی نیوزسردار «عباسعلی بهدانی فرد» اظهار کرد: با توجه به شکایت تعداد زیادی از شهروندان مبنی بر این‌که فردی به بهانه خرید و فروش مصالح ساختمانی مبالغ هنگفتی را از آنها کلاهبرداری کرده است و با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد قرار گرفت.

 
وی افزود: با تحقیقات به عمل آمده محرز شد که متهم با تاسیس یک شرکت فروش کاشی و اقدامات متقلبانه از کارخانه های گوناگون به صورت دراز مدت کاشی و سرامیک خریداری و پول آن را پرداخت نکرده و از سوی دیگر با پیش فروش کاشی و سرامیک به شهروندان، وجه نقد از آنها دریافت و در موعد مقرر از تحویل اجناس خریداری شده خودداری کرده و به جای آن چک های جعلی به شاکیان تحویل داده است.
 
فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به هماهنگی قضائی و کار گسترده اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی ماموران پلیس، گفت: ماموران با اقدامات میدانی و پلیسی مخفیگاه متهم فراری را در شهر یزد شناسایی و این کلاهبردار را که قصد فرار و خروج از کشور را داشت در عملیاتی غافلگیرانه هنگام ورود به مخفیگاهش دستگیر کردند.
 
سردار بهدانی‌فرد تصریح کرد: متهم در اداره پلیس به کلاهبرداری ۱۵۰ میلیارد ریالی از ۶۰ شهروند با ترفند خرید و فروش مصالح ساختمانی، خیانت در امانت، جعل و استفاده از سند مجعول اعتراف و در اختیار مقامات قضائی قرار گرفت.
 
 به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد،‌وی با بیان این‌که این اقدام به موقع پلیس در دستگیری متهم فراری موجب رضایت مندی و خوشحالی مال باختگان از پلیس را به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: شهروندان در زمان خرید و فروش و معامله، مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشند و از اعتماد بی جا به افراد حقه باز پرهیز کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..