مسئول قرارگاه جهادی بقیه‌الله در یزد خبر داد؛

اهدای تاکنون ۳۶ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان یزد

مسئول قرارگاه جهادی فرهنگی بقیه‌الله در استان یزد گفت: تعداد ۳۶ سری جهیزیه از طرف قرارگاه بقیه‌الله به نوعروسان نیازمند در شهرستان‌های یزد، مهریز و ابرکوه هدیه شد.

به گزارش یزدی نیوز«نصیر عباسی مهرآبادی» در این مورد تصریح کرد: قرارگاه جهادی فرهنگی حضرت بقیه‌الله(عج) که در ایام اربعین و ماه صفر در قالب امانت‌داری، راهنمای زوار و ستاد گمشدگان در حرم حضرت علی(ع) در نجف اشرف و حرم عسکریین(ع) در سامرا فعالیت دارد، در طول سال نیز در داخل ایران دست به اقدامات مختلف فرهنگی و جهادی می‌زند.

 
وی با بیان این که یکی از طرح‌های این مجموعه، تهیه جهیزیه با کمک خیرین بازار سرمایه برای افراد نیازمند و بی‌سرپرست است، افزود: بعد از اربعین حسینی سال ۹۷ با پیگیری‌های انجام شده، اولین سری جهیزیه وارد شهرستان ابرکوه شد.
 
عباسی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون ۳۶ سری جهیزیه از طریق این قرارگاه تهیه و به دست نوعروسان نیازمند در شهرستان‌های یزد، مهریز و ابرکوه رسیده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا در سال جاری و اهمیت فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور پررنگ در طرح مواسات و کمک‌های مؤمنانه، در روزهای اخیر ۱۰ سری جهیزیه در مجموع به ارزش دو میلیارد ریال با کمک خیرین تهیه و به نوعروسان نیازمند اهدا شد.
 
مسئول قرارگاه جهادی فرهنگی بقیه‌الله در استان بیان کرد: هر سری از جهیزیه‌ها شامل ۲۱ قلم کالا از جمله یخچال‌فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق‌گاز، فرش و جاروبرقی است که در راستای رونق تولید داخلی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، تمام کالاها ایرانی و از تولیدات داخلی خریداری می‌شود.
 
عباسی در پایان با تأکید بر این که در وضعیت اقتصادی فعلی که بسیاری از والدین توانایی مالی خرید جهیزیه را نداشته و اغلب جوانان به دلیل مشکلات مالی ازدواج را به تعویق می‌اندازند، مشارکت مردم و خیران استان در تأمین جهیزیه، موجب ترویج فرهنگ ازدواج در بین جوانان و کمک به نیازمندان می‌شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..