مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد خبر داد:

برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی عکس کودکان شهر میراث جهانی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد از برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی عکس با موضوع «کودکان و هویت شهر میراث جهانی» در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز فاطمه دانش یزدی در دیدار با اعضای انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد اظهار داشت: این نمایشگاه توسط دفتر امور بانوان استانداری یزد به عنوان مرجع ملی کنفوانسیون حقوق کودک در مهرماه سال جاری با حضور پنج داور بین المللی برگزار می‌شود.

 
وی عنوان کرد: مکاتبات لازم برای اجرای این برنامه با وزارت دادگستری انجام شده و این برنامه با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
 
دانش یزدی ادامه داد: تصاویر کودکان از ۲۲۰ شهر دوستدار کودک دریافت خواهد شد و یونیسف نیز قرار است تصاویر منتخب را در قالب یک کتاب منتشر کند.
 
وی، هدف از اجرای این برنامه را آشنایی کودکان با فرهنگ و آداب و رسوم و هویت شهر خود اعلام کرد و گفت: متأسفانه کودکان امروز از فرهنگ و هویت خود فاصله گرفته‌اند و در تلاش هستیم با اجرای این برنامه آنها را به فرهنگ اصیل خود نزدیک کنیم و امیدواریم کودکان یزدی نیز بتوانند در این نمایشگاه، سفیران فرهنگی استان یزد باشند.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کنگره ۴ هزار شهید استان یزد خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه استان یزد ۲۵ شهید زن دارد، برنامه‌هایی در زمینه معرفی زنان شهید و نقش آفرین در دوران دفاع مقدس خواهیم داشت.
 
وی همچنین به تشریح برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در حوزه زنان و خانواده پرداخت و اظهار داشت: سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان یزد از شهریورماه سال گذشته با محورهای مختلف از جمله بهداشت و سلامت، تنظیم خانواده و … در مجموع در ۱۳ محور در شورای برنامه ریزی استان مصوب شد.
 
دانش یزدی عنوان کرد: این دفتر، تسریع کننده اجرای این سند است و تلاش ما این است که این سند، سندی کامل و راهبردی باشد تا دستگاه‌های مختلف بتوانند از آن در راستای تسهیل ازدواج نیز استفاده کنند.
 
وی در این نشست همچنین به تشریح برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای در حوزه خانواده و ازدواج پرداخت و فرهنگ سازی در زمینه ازدواج آسان، مهریه معقول و انتخاب‌های درست و آگاهانه را از رسالت‌های رسانه‌ها دانست.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..