سامانه قدیم بیمه بیکاری مسدود شد

مدیر روابط کارِ تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: متقاضیانی که بیمه بیکاری آن‌ها تداوم دارد و یا خواهان دریافت آن هستند به سامانه جدید مراجعه نمایند.

به گزارش یزدی نیوز محمدجواد حیدری افزود: در راستای تحقق دولت الکترونیک زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار پس از طی دوره اجرای آزمایشی در ۵ استان، قابلیت استفاده در سطح کشور را پیدا کرد.

وی در این باره گفت: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری که در ایام کرونا راه اندازی شده بود از پنجم مرداد مسدود شده است.
 
حیدری تاکید کرد: متقاضیان بیمه بیکاری از این پس برای ثبت درخواست خود باید به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار به نشانی prkar.mcls.gov.ir مراجعه نمایند. 
 
مدیر روابط کارِ تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: کسانی که در سامانه قدیم بیمه بیکاری درخواست خود را به ثبت رسانده اند، اطلاعات آن‌ها به سامانه جدید انتقال داده می‌شود، ولی برای تداوم مقرری بیمه بیکاری باید برای بارگذاری مدارک و احتمالا تغییرات به سامانه جدید مراجعه نمایند.
 
حیدری با اشاره به اینکه کارگران و کارفرمایانی که خواهان استفاده از سامانه جامع روابط کار هستند در ابتدا باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و احراز هویت نام کاربری و رمز عبور دریافت کنند گفت: پس از احراز هویت نام کاربری و رمز عبور برای شخص و یا شرکت پیامک می‌شود و افراد با حضور در سامانه جامع روابط کار و ورود به کارپوشه شخصی می‌توانند از خدمات این سامانه برای ثبت درخواست خود استفاده کنند.
 
وی گفت: تمامی کارگران و کارفرمایان لازم است فقط یک بار برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..