گروه جهادی مرمت میراث فرهنگی به بافق رسید

گروه جهادی ارگ عبدالرضا خان بافقی و آثار تاریخی را مرمت و بازسازی می کنند.

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد: ارگ عبدالرضا خان بافقی از سوی اولین گروه جهادی مرمت آثار تاریخی در بافق بازسازی می‌شود.

 
 
 
سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه گروه جهادی مرمت میراث فرهنگی در شهرستان بافق تشکیل شده است، افزود: ارگ عبدالرضا خان بافقی برجی به جا مانده از دوره قاجار است که بیش از نیمی از آن تخریب شده که با فعالیت اولین گروه جهادی مرمت آثار تاریخی که از هشتم تا دهم مرداد ماه برگزار می‌شود، بازسازی خواهد شد.
 
 
 
وی، با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ نفر برای شرکت در این گروه جهادی داوطلب شده اند، افزود: داوطلبان برای شرکت در این کمپ بیمه می‌شوند و همچنین تمام تجهیزات ایمنی و بهداشتی به منظور جلوگیری از گسترش بیماری برای داوطلبان فراهم و هماهنگی‌های لازم با مسئولان شهرستان بافق انجام شده است.
 
 
 
فاطمی، احساس مسئولیت جامعه محلی برای حفاظت از بنا را از مزایای برگزاری کمپ‌های مرمتی داوطلبانه دانست و اظهار داشت: همچنین در شرایطی که با محدودیت مالی و کمبود امکانات مواجه هستیم، بهره گرفتن از علاقه‌مندان به میراث فرهنگی بهترین راه حفاظت از بنا‌های تاریخی است.
 
 
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه برگزاری کمپ‌های داوطلبانه در دنیا مرسوم است، افزود: یونسکو نیز هر ساله کمپ‌های داوطلبانه بزرگی را در سراسر دنیا برای مرمت بنا‌های تاریخی برگزار می‌کند.
 
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..