یزد، شهر ملی زیورآلات می‌شود

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: زیورآلات یزد از زیبایی و اصالت خاصی برخوردار است و این شهر به‌ عنوان شهر ملی زیورآلات ثبت خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز در سومین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع دستی با حضور استاندار و مدیرکل صنایع دستی استان، موضوع ثبت یزد به‌عنوان شهر ملی زیورآلات مورد بررسی قرار گرفت.

 
 
 
معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این جلسه گفت: شهر جهانی یزد دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه صنایع‌دستی است، زیورآلات یزد از زیبایی و اصالت خاصی برخوردار است و خوشبختانه این شهر به‌عنوان شهر ملی زیورآلات ثبت خواهد شد.
 
 
 
پویا محمودیان با اشاره به جایگاه زیورآلات در حوزه اشتغال افزود: اگر شهر یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات ثبت شود، می‌تواند ارزش و ظرفیت‌های این استان در حوزه زیورآلات به خوبی معرفی شود.
 
 
 
وی ثبت یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات در سال جهش تولید را یک اتفاق مهم دانست و اظهار داشت: بعد از ثبت حتماً باید در خصوص نصب المان و معرفی هرچه بیشتر زیورآلات یزد از طریق رسانه‌های مختلف اقدام شود.
 
 
 
استاندار یزد هم گفت: موضوع زیورآلات سنتی از قدیم در این استان شهرت داشته و اشتغال بسیار بالایی به وجود آورده است. رویکرد استان در حوزه توسعه نیز به این سمت رفته و این زیوآلات در یزد از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
 
 
طالبی با بیان این که آمادگی سرمایه‌گذاری برای این حوزه در یزد وجود دارد، افزود: خوشحالیم که این گام برداشته شده و امیدواریم با ثبت ملی یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات، شاهد معرفی هرچه بیشتر زیورآلات یزد در داخل و خارج از کشور باشیم.
 
 
 
وی تأکید کرد: استانداری نیز آمادگی خود را برای کمک به ثبت ملی و رونق هرچه بیشتر صنایع‌دستی خصوصاً زیورآلات در یزد اعلام می‌کند
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..