مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت فرهنگ عاشورایی از سیمای یزد پخش شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های محرم تحت تاثیر کرونا قرار می گیرد، گفت: در این صورت، کرسی های آزاداندیشی با محوریت فرهنگ عاشورایی در سیمای یزد پخش شود.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام علیرضا نجیمی در جلسه هماهنگی پخش رسانه‌ای عزاداری‌های محرم در صدا و سیمای یزد با تاکید بر اینکه باید منتظر دستورالعمل ستاد کرونای استان یزد باشیم، اظهار داشت: امسال به احتمال زیاد برنامه‌های محرم تحت تأثیر کرونا قرار خواهد گرفت و اجتماعات مانند سالهای گذشته نخواهد بود.

 
وی بیان کرد: پیشنهاد می‌دهم کرسی‌های آزاد اندیشی ترویج فرهنگ مطالعه مرتبط با محرم با محوریت فرهنگ عاشورایی در شبکه یزد به روی آنتن برود.
 
امسال عزاداری‌های یزد پخش زنده نخواهد شد
 
مدیرکل صدا و سیمای یزد نیز ضمن قدردانی از حضور مدعوین و اهتمام به مسئله سلامت جامعه و اهمیت زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورایی اظهار داشت: با توجه به مسائل پیش آمده و برای حفظ سلامت عزاداران امسال پخش زنده عزاداری‌ها را نخواهیم داشت.
 
احمد پهلوانیان بیان کرد: مستندهایی در صدا و سیما تهیه شده که بعضی از آنها برای اولین بار است که پخش خواهد شد.
 
مدیرکل صدا و سیما با بیان اینکه با توجه به شناختی که از ذائقه مخاطبین داریم، باید برنامه ریزی کنیم و پخش عزاداری‌ها را چه به صورت آرشیوی و سخنرانی در ساعات متناسب پخش کنیم.
 
چشم تمام عزاداران حسینی در کشور به حسینیه ایران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است
 
معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد یزد نیز در این نشست ضمن قدردانی از وجود فرهنگ متعالی و درک بالای هیأت‌های مذهبی در زمینه حفظ سلامت عزاداران و رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا اظهار د اشت: باید در بهبود سلامتی مردم و مسلمین قدم برداریم.
 
احمد ترحمی تاکید کرد: با توجه به اینکه یزد حسینیه ایران است، ایران به دارالعباده نگاه خواهند کرد که چگونه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرهنگ عاشورایی در استان زنده نگاه داشته می‌شود.
 
برخی هیئات مذهبی روضه خوانی محدود در تکایا و مساجد خواهند داشت
 
به گزارش مهر، جلسه هماهنگی پخش رسانه‌ای عزاداری‌های محرم با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، مدیرکل صدا و سیما و جمعی از مسئولان هیأت مذهبی و نماینده دفتر امام جمعه یزد به منظور تبادل نظر در خصوص پخش رسانه‌ای عزاداری در ایام محرم در صدا و سیما برگزار شد.
 
در این جلسه هر یک از مدعوین نظرات و دیدگاه‌های خود را با توجه به اینکه همه هیأت‌های مذهبی استان در یک نظر مشترک و با توجه به شرایط بیماری کرونا و حفظ سلامت عزاداران مراسم عزاداری امسال مثل سالهای گذشته برگزار نخواهد شد و بعضی از هیأت‌ها فقط در حد چند نفر روضه خوانی در تکایا و مساجد خواهند داشت.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..