معاون امور اقتصادی استاندار در بازدید از سایت خبری یزدرسا:

توسعه استان یزد با استقرار صنایع های‌تک میسر است/ ضرورت تفویض اختیار قیمت‌گذاری‌ها به استانداران‌

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در بازدید از دفتر سایت خبری یزدرسا خاطرنشان کرد: باید به استانداران تفویض اختیار داد تا بنا به شرایط منطقه و استان خود درخصوص قیمت‌گذاری‌ها و تنظیم بازار تصمیم گیری کنند.

به گزارش یزدی نیوزه نقل از سایت خبری یزدرسا، "سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار  در دیدار با ‌سرپرست و تیم خبری سایت " یزدرسا " با اشاره به اینکه رسانه نقش اساسی در ارتباط دولت و ملت و فضاهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و شفاف سازی دارد، اظهار کرد: با رسانه های جمهوری اسلامی باید همکاری داشت و پاسخگوی سوالات ‌آن ها بود تا با نقد و یا تشویق، مسئولان را به سمت ارتقا حرکت دهند.

عظیمی افزود: اگر کسی در ابعاد مختلف فضاها را مغرضانه تحلیل می کند این رسانه ها هستند که می‌توانند همسو با سیاست های اصلی نظام واقعیت را در جامعه تببین کنند.
وی با اشاره به بیانات رهبرم معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: بیانات رهبری فصل‌الخطابی برای قوای سه گانه است که باید در پیش روی همه به عنوان یک الگوی نوین حکومتی قرار گیرد تا این حکومت را به صاحب اصلی خودش برسانند.
 
 
پایه بی ثباتی بازار ناشی از ناهماهنگی عرضه و تقاضا
 
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به افزایش نرخ قیمت اجناس در مدت اخیر، گفت: در بحث قیمت ها دو موضوع گرانی و گران‌فروشی باید مورد بررسی قرار گیرد که گران‌فروشی همیشه مسبوق به سابقه است و بی ثباتی بازار در هر دوره را می توان بررسی کرد.
وی با بیان اینکه پایه بی ثبات و یا ثبات بازار بر اساس میزان عرضه و تقاضا است‌، ‌ادامه داد: به هر دلیلی این دو با هم در تعارض باشند بی ثباتی بازار مشخص می شود که گاهی تقاضا به صورت تصنعی افزایش می یابد و یا پیش آمدهایی خاص مانند کرونا تقاضا را در مواردی بالا می برد که باعث گرانی می شود یا برعکس گاهی به دلیل عدم سیاست گذاری درست عرضه با تقاضا ناهماهنگ می شود و باعث ارزانی کاذب یک کالا در برهه ای از زمان می شود.
عظیمی افزود: با عدم سیاست گذاری های درست در تولید و عرضه یک محصول توسط نهادهای مربوطه گاهی شاهد برهم خوردن عرضه و تقاضا می شویم و البته دلالان هم در برهم زدن تصنعی عرضه و تقاضا نقش مهمی دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه تحریم های ظالمانه هم بی تاثیر در ثبات بازار نیست، ‌خاطرنشان کرد: امروزه همه کشور به جنگ اقتصادی واقف هستند، جنگی که اگر با ‌جنگ نظامی مقایسه شود بسیار مقابله در آن سخت تر است و همانطور که در بحبوحه جنگ تحمیلی منافقین هم در داخل حمله می کردند امروز در جنگ اقتصادی نیز منافقینی در بخش های مختلف، از مواد اولیه تولید گرفته تا شبکه توزیع وجود دارند که می توانند به ملت و کشور خنجر بزنند.
وی با بیان اینکه شبکه های تبادل مالی هم باید شفاف شود و تمام پایانه های فروشگاه ها باید به امور مالیات متصل باشند، تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور در حوزه توزیع کالاست و هنوز شبکه توزیع در کشور مطلوب نیست هر چند در استان یزد با راه اندازی سامانه ستکا بخش کوچکی از توزیع هدفمند ر‌ا ارائه داده ایم اما در سطح کشور همچنان نیازمند اقدام بیشتر بر روی شبکه های توزیع هستیم.
 
 
قیمت گذاری‌ها بنا به شرایط در اختیار استانداران باشد
 
 
عظیمی با تاکید بر اینکه باید به استانداران تفویض اختیار داد تا بنا به شرایط منطقه و استان خود در خصوص قیمت گذاری ها و تنظیم بازار تصمیم گیری کنند، خاطرنشان کرد: گاهی ایرادها به یک مدیر به سبک مدیریتی ‌اش است درحالیکه هر مدیر و مسئولی برای پیشبرد اهدافش یک سبک مدیریتی را انتخاب می‌کند که اگر فرضیات اصلی را پیشرفت، آرامش و رسیدن به توسعه و مطلوبیت قرار دهیم باید به آن سبک مدیریت احترام گذاشت.
 
 
الزامات تبدیل معادن استان به ارزش افزوده فراهم شود
 
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با تاکید بر اینکه باید الزامات تبدیل معادن به ارزش افزوده در استان فراهم شود، گفت: استان یزد از نعمت باران و آب محروم است اما خداوند یک ظرفیت عظیمی به نام معادن را به این استان عطا کرده که باید با رساندن این معادن به کالای نهایی در همین استان در جهت رسیدن به یزد قوی و برخوردار از آن ها بهترین بهره را ببریم.
وی با بیان اینکه استان یزد با ظرفیتی که در ایجاد صنایع های‌تک دارد باید از صنایع پیشرفته هم بهره ببرد، تصریح کرد: استان یزد تنها به دشت یزد- اردکان خلاصه نمی شود و ‌لازم است با بهره گیری از پهنه وسیع استان صنایع پیشرفته حتی در صنایع فولادی را در این پهنه ها استقرار داد و صنایع های‌تک را هم برای کنترل آلایندگی‌ها، ‌فعال کنیم. کنیم.
عظیمی در پایان با اشاره به اینکه قدرتمند شدن یزد با معادن خدادادی رقم خواهد خورد، اظهار کرد: لوگزامبرگ در دل اروپای سبز و طبیعت، بزرگ ترین تولید کننده فولاد است ‌زیرا با کمک صنایع های‌تک حتی آلایندگی صنایع را به ارزش افزوده تبدیل می‌کند بنابراین باید در کنار حفظ محیط زیست، استقرار صنایع سبز، با مدیریت مصرف آب و به‌طور کلی نگاه همه جانبه صنایع استان پیشرفته و کامل شوند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..