در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد مطرح شد؛

اهمیت و جایگاه بنیان خانواده به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود

معاون اجتماعی دادگستری یزد با اشاره به نقش خانواده به عنوان ارزشمندترین بنیان جامعه گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون و منابر، اهمیت بنیان خانواده باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.

به گزارش یزدی نیوز محمدحسین رحیمی زاده،  در نشستی با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه تمامی دعاوی در حوزه خانواده برای شرکت زوجین در دوره‌های آموزشی و مشاوره به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ارجاع داده می‌شود، اظهار داشت: پس از برگزاری دوره آموزشی برای زوجین به صورت مجزا در صورت عدم سازش پرونده به مراکز چهارگانه مشاوره ارسال می‌شود.

 
رحیمی‌زاده استفاده از ظرفیت بزرگان هر محله جهت حل مشکلات خانوادگی را از دیگر برنامه‌های این معاونت در حوزه خانواده دانست و افزود: در این راستا طرح حَکَمین قرآنی در دست اجراست که می‌توان از ظرفیت روحانیون به عنوان محور محلات در این طرح استفاده کرد.
 
وی تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در استان را از برنامه‌های موفق در حوزه پیشگیری از آسیب‌های حوزه خانواده اعلام کرد و افزود: این بنیاد در ابتدا در شهرستان میبد شروع به فعالیت کرد که پس از موفقیت، اکنون در شهرستان اردکان و بهاباد نیز تشکیل شده است.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از آموزش به عنوان رکنی مهم در شکل گیری بنیان خانواده‌ای استوار یاد کرد و گفت: در این راستا باید آموزش‌های قبل از ازدواج را گسترش داد و از اشخاص در شرف ازدواج شروع کرد.
 
وی با تأکید بر اهمیت آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها تصریح کرد: البته در حال حاضر آموزش‌هایی در سه سطح معلمین، والدین و دانش آموزان تحت عنوان پیشگیری‌های رشد مدار در حال انجام است.
 
رحیمی زاده با اشاره به ظرافت‌های فعالیت‌ها در حوزه دانش آموزی به ویژه در موضوعی مثل ازدواج اظهار داشت: باید با زبان هنرمندانه و با بهره گیری از اصول دینی و اعتقادی به نحوی در این حوزه عمل کنیم تا با چالش و آسیب روبرو نشویم.
 
وی با اشاره به فعالیت سامانه سجام تصریح کرد: سامانه سجام به عنوان دیده بان پیشگیری از وقوع جرم آمادگی پیگیری گزارشات مردمی را در حوزه‌های مختلف جهت مقابله با مجرمین به ویژه قبل از ارتکاب جرم دارد.
 
رحیمی زاده تصریح کرد: روحانیون، مداحان، هیئت امنا مساجد و هیئات مذهبی، فعالین فرهنگی و … می‌توانند با ارائه گزارشات خود در بستر این سامانه ضمن انجام وظیفه در حوزه مسئولیت اجتماعی یاری گر دستگاه قضا در حوزه پیشگیری از وقوع جرم باشند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..