امام جمعه یزد:

حمایت از مدارس صدرا و معارف افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به موفقیت‌های گسترده ای که مدارس صدرا در حوزه تعلیم و تربیت به دست آورده اند، گفت: این مدارس برای درخشش بیشتر نیازمند حمایت هستند.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه نوع معماری مدارس در استان یزد و کشور نیازمند رعایت موارد خاصی است، اظهار داشت: در ارتباط با معماری مدارس دخترانه و پسرانه باید تفاوت‌هایی قائل باشیم.

 
وی با اشاره به سبک معماری اصیل ایرانی اسلامی که در حوزه‌های مختلف از جمله مدرسه سازی وجود داشته است، افزود: در حوزه مدرسه دخترانه باید به سمت مدارس با ساختمان‌های حیاط وسط برویم که حیاط در وسط مدرسه باشد و چهار طرف آن را ساختمان بپوشاند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه ساختمان‌های طبقاتی هم برای مدارس مناسب نیست، عنوان کرد: اکنون معلمان و دانش آموزان شکایت‌های بسیاری در ارتباط با پله‌های مدارس دارند و واقعاً هم پله‌های زیاد برای دانش آموزان مناسب نیست.
 
ناصری تصریح کرد: یک مدرسه باید نهایتاً در دو طبقه ساخته شود و حیات به میزان لازم داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند به خوبی تحرک داشته باشند و سلامتی جسمی آنها هم در مدرسه حفظ و تقویت شود.
 
امام جمعه یزد با اشاره به فعالیت مدارس صدرا و معارف عنوان کرد: این مدارس ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه تعلیم و تربیت دارند و تاکنون هم در این حوزه دانش آموزان بسیاری را به خوبی تربیت کرده‌اند به گونه‌ای که مدیران آموزش و پرورش نسبت به نقش این مدارس در بهبود وضعیت آموزش در کشور تاکید دارند.
 
وی، بر ضرورت تقویت این مدارس تاکید کرد و گفت: مجموعه وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس باید با توجه به نقش مهمی که این مدارس در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارند، نسبت به حمایت و زمینه سازی تقویت آنها اقدامات لازم را انجام دهند.
 
منبع:خبرگرازی مهر

بخش نظردهی بسته شده است..