تأکید امام جمعه یزد بر ضرورت ورود مهندسین به مباحث کلان شهری

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ورود به مسائل کلان شهری و ارائه طرح‌های جدید متناسب با نیاز گروه‌های مختلف جامعه را از مسئولیت‌های جامعه مهندسین و سازمان نظام مهندسی خواند.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و برخی از اعضای هیئت مدیره این سازمان، ضمن تشکر از جامعه مهندسین، اقدامات آنان را در سرنوشت شهر و استان مؤثر خواند و به بیان دغدغه‌های خود نسبت به ساخت و سازهای شهری پرداخت.

 
وی با اشاره به قدمت معماری و بافت تاریخی شهر یزد، بر حفظ سنت‌های پیشین در ساخت و ساز تأکید و تصریح کرد: لازم است با الگوگیری از معماری قدیم به سمت و سویی حرکت کنیم که ضمن حفظ ساختار اسلامی و مذهبی شهر، همچون گذشته ساختمان‌ها به گونه‌ای بنا شود که ساخت و تأمین انرژی برای آنان چندان پر هزینه نباشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان ورود به مسائل کلان شهری و ارائه طرح‌های جدید متناسب با نیاز گروه‌های مختلف جامعه را از مسئولیت‌های جامعه مهندسین و سازمان نظام مهندسی خواند و افزود: باید تلاش شود تا با حفظ جاذبه‌های معماری یزد، الگوها و طرح‌های مناسبی برای ساخت مدارس، پردیس های فرهنگی، میادین و سالن‌های بزرگ اجتماعات در سطح شهر ارائه شود.
 
به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، «مهدی سالاری» رئیس این سازمان نیز در این دیدار ضمن تشکر از بیان دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان در این باره، به نمونه‌هایی از اقدامات انجام شده در راستای حفظ سنت‌های شهری اشاره کرد  از آمادگی این سازمان برای همکاری در جهت اشاعه فرهنگ غنی معماری یزد خبر داد.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..