‌ مدیرکل بهزیستی استان مطرح کرد:

سهم ۲۰ درصدی مددجویان بهزیستی ‌استان از طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل بهزیستی استان یزد در نشست خبری آنلاین با اهالی رسانه با بیان اینکه در هفته جاری ۲۲ واحد مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش این سازمان در استان افتتاح می شود، از سهم ۲۰ درصدی مددجویان بهزیستی در طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی عطابخش" مدیرکل بهزیستی استان در نشست خبری آنلاین با اهالی رسانه که به همت خانه مطبوعات استان برگزار شد، اظهار کرد: شعار امسال هفته بهزیستی "شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده" است. عطابخش ادامه داد: بالغ بر ۸۸ برنامه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، مشاوره‌ای و افتتاح داریم که با توجه به بروز و شیوع بیماری کرونا در استان اغلب این برنامه‌ها به صورت مجازی و ویدیو کنفرانسی برگزار می شود.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: ‌درحال حاضر بالغ بر ۳۳ هزار معلول در استان یزد تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات این سازمان بهره مند می‌شوند که بیشترین آمار معلولان مربوط به معلولان جسمی و حرکتی ناشی از تصادفات رانندگی است.
وی با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی بیان کرد: تأمین مسکن مددجویان همواره یکی از دغدغه‌های سازمان بهزیستی در سطح کلان است که در این راستا دو هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در سطح کشور به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری می‌رسد که ۲۲ واحد آن مربوط به استان یزد است.
عطابخش همچنین از سهم ۲۰ درصدی مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان از طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به افتتاح مرکز جامع درمان اعتیاد در این هفته، افزود: در حال حاضر این مراکز در ‌شش استان کشور فعال هستند و با روش‌های جدید برای خدمت رسانی به معتادان و کمک به ترک اعتیاد آنها اقدام می‌کنند.
وی از افتتاح مراکز خانه کوچک در هفته بهزیستی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خدمت رسانی به معلولان در فضاهای محدودتر با تعداد نفرات کمتر آسان‌تر است، خانه‌های کوچک با ظرفیت پذیرش و خدمت رسانی به ۱۲ تا ۱۴ معلول در سطح کشور افتتاح و راه اندازی می‌شود که یکی از این مراکز در هفته بهزیستی در یزد افتتاح خواهد شد.
‌عطابخش با اشاره به مراکزی که به عنوان شریک اجتماعی بهزیستی در سطح استان در حال خدمت رسانی به مردم در زمینه‌های مختلف هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۴۵ شریک اجتماعی داریم که ماهانه به طور متوسط سه میلیارد تومان به آنها برای ارائه خدمت به بیش از ۱۱ هزار نفر پرداخت می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان از پرداخت ماهانه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به عنوان مستمری به ۱۹ هزار عضو تحت پوشش خبر و ادامه داد: این رقم به جز مبالغ پرداختی به صورت موردی یا موارد درمانی است.
وی با بیان اینکه پیشگیری از خدمات اصلی اداره کل بهزیستی به شمار می‌رود، افزود: اعتقاد د اریم هرچه در پیشگیری هزینه کنیم، هزینه‌های درمان و توانبخشی کاهش پیدا می‌کند که در همین راستا سال گذشته ۹۸ درصد نوزادان متولد شده در سطح استان غربالگری شنوایی شدند که ۴۲ نوزاد کم شنوا شناسایی و در نوبت کاشت حلزون قرار گرفتند.
عطابخش از اجرای طرح غربالگری بینایی برای کودکان سه تا شش سال استان خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته با اجرای این طرح ۳۲۰ کودک دچار اختلال بینایی در استان شناسایی شدند که مراحل درمان آنها آغاز شد و اگر این غربالگری انجام نمی‌شد، ۳۲۰ نفر به جمعیت معلولان بینایی استان اضافه می‌شد.
وی همچنین از انجام هفت هزار مشاوره ژنتیک در استان خبر داد و گفت: به دنبال انجام مشاوره‌ها و آزمایشات ژنتیک، مجوز سقط جنین برای برخی مادران صادر شد و از تولد کودکان معلول جلوگیری گردید.
مدیرکل بهزیستی استان در پایان سخنان خود به فعالیت مراکز شبه خانواده در یزد اشاره و تصریح کرد: ۶۷۲ کودک فاقد سرپرست صلاحیت‌دار تحت پوشش این سازمان هستند که ۲۸۰ نفر از آنها در قالب مراقبت در خانواده و ۱۴۸ نفر دیگر نیز در مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند.
 
★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..