آغاز المپیادهای علمی سمپاد همزمان با سراسر کشور در یزد

رئیس اداره استعدادهای درخشان یزد از آغاز المپیادهای علمی سمپاد این استان همزمان با المپیاد های علمی سراسر کشور در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«شهناز هاتفی» با اشاره به آغاز مرحله دوم المپیادهای سمپاد در استان یزد،‌ اظهار کرد: این دوره المپیادهای علمی از ۲۰ تیرماه با مشارکت ۱۰ داوطلب در یزد آغاز شد.

 
وی با بیان این‌که از تعداد کل داوطلبان حاضر در این دوره المپیادهای سمپاد یزد ۹ نفر دختر و یک داوطلب پسر بوده است، افزود:‌ این دوره المپیاد در قالب ۱۳ رشته آموزشی برگزار شده است. 
 
رئیس اداره استعدادهای درخشان استان یزد رشته‌های فیزیک، سلولهای بنیادی، شیمی، جغرافیا، علوم زمین، کامپیوتر، اقتصاد، مدیریت تفکر و کارآفرینی، ریاضی، زیست شناسی، نجوم و اختر فیزیک را عناوین رشته‌های تعیین شده در این المپیاد علمی دانست و گفت: این المپیاد به مدت یک هفته،تا ۲۶ تیر ماه امسال همزمان با المپیادهای علمی سراسر کشور و با رعایت جدی پروتکل‌‎های بهداشتی در یزد برگزار می‌شود.
 
هاتفی آمار پذیرفته شدگان مرحله اول المپیاد سمپاد را ۱۵۸ نفر اعلام و تصریح کرد: تعداد کل شرکت کنندگان یزدی در این المپیاد ۷۷۲ نفر بوده است.
 
 به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش یزد، این مسئول تعداد شرکت کنندگان در نواحی یک و ۲ یزد را به ترتیب ۱۴۰ و ۳۴۵ نفر دانست و بیان کرد: بقیه دانش‌آموزان از شهرستان‌های دیگر استان در این آزمون شرکت کردند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..