رئیس منابع طبیعی مهریز:

طرح جداسازی اراضی ملی و شخصی در مهریز اجرا شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز از نصب «بنچ مارک» و تعیین مرز اراضی منابع طبیعی و مستثنیات اشخاص در مهریز خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسیدعلی باقری با اشاره به اینکه با نصب یک سازه بتنی در امتداد یکدیگر و بنا بر نقشه‌های موجود کار جداسازی انجام شده است، اظهار داشت: از مزایای این پروژه می‌توان به مشخص شدن حدود اراضی ملی، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، جلوگیری از تصرف غیرمجاز، تسریع و کوتاه شدن روند پاسخگویی به استعلام‌ها، عدم صدور اسناد مالکیت به نام اشخاص حقیقی و حقوقی در اراضی ملی و کاهش پرونده‌های مرتبط با منابع طبیعی در محاکم قضائی اشاره کرد.

 
وی بیان کرد: عملیات نصب بنچ مارک از سال ۹۸ با اعتبارات صندوق توسعه ملی به مبلغ ۲۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع شده و با تأمین اعتبارات مورد نیاز در سال جاری ادامه خواهد یافت.
 
باقری ادامه داد: عملیات نصب بنچ مارک با هدف حفظ اراضی ملی و جلوگیری از تجاوز احتمالی به عرصه‌های منابع طبیعی و برای مشخص شدن مرز اراضی ملی و در راستای ایجاد کمربند حفاظتی در دستور کار قرار گرفته است.
 
رئیس منابع طبیعی مهریز عنوان کرد: ایجاد کمربند حفاظتی با نصب بنچ مارک به ویژه در نقاط حساس و بحرانی حاشیه روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
باقری تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۳ کیلومتر نصب بنچ مارک در منطقه بنادک سادات اجرا شده که اولویت اصلی کار در زمینه حفاظت از انفال و بیت المال است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..