لزوم صادرات محصولات کشاورزی استان به کشورهای اوراسیا

معاون امور اقتصادی استاندار یزد با بیان اینکه مشکلی در بازار و فروش محصولات در کشور‌های خارجی به خصوص کشور‌های اوراسیا نداریم، گفت: حضور موفق استان در بازار اوراسیا در گرو تامین پایدار کالا‌های با کیفیت است.

به گزارش یزدی نیوزسید مسعود عظیمی در نشست نمایندگان تام الاختیار عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد اظهار داشت: در حال حاضر مشکل اصلی ما عدم توان تامین پایدار کالا در بازار‌های خارجی است. گاهی مواقع محصولات و کالا‌های خود را در قالب نمایشگاه در برخی کشور‌های عرضه می‌کنیم؛ اما کار برای ادامه روند فروش و تامین کالا ادامه نمی‌یابد.

 
وی گفت: زمانی که وارد بازار کشور‌های خارجی می‌شویم باید طوری عمل کنیم که فروش محصولات در این بازار‌ها استمرار داشته باشد و بتوانیم کالا‌های مورد نیاز آن‌ها را تامین کنیم.
 
 
عظیمی ادامه داد: محصولات و کالا‌های مختلف به خصوص در بخش کشاورزی و محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود و باید زمینه صادرات این محصولات به کشور‌های اوراسیا فراهم شود.
 
 
معاون امور اقتصادی استاندار افزود: بخش کشاورزی و به خصوص محصولات گلخانه‌ای یکی از ظرفیت‌های استان یزد است که می‌تواند در این کشور‌ها عرضه شود.
 
 
وی در بخش دیگری از سخنانش بر امضاء قرارداد‌های حقوقی میان ایران و کشور‌های اوراسیا تاکید کرد و گفت: در این زمینه اتاق بازرگانی در قالب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید به صورت فعال وارد عمل شده و تشکل‌های خصوص می‌توانند نقش آفرین باشند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..