مدیر کل ارشاد یزد تأکید کرد:

لزوم تدوین سند توسعه رسانه‌ای در یزد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان این‌که خانه مطبوعات متولی ترویج گفتمان‌سازی و آزاداندیشی در جامعه است گفت: تدوین سند توسعه رسانه‌های استان یزد ضروری است.

به گزارش یزدی نیوز«مجید جوادیان‌زاده» در نشستی با اعضای جدید هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه استان یزد با بیان این‌که در اساسنامه خانه مطبوعات عرصه گسترده‌ای از خدمات این نهاد به اصحاب رسانه آمده است، اظهار کرد: کمک به اقتصاد رسانه‌ها از طریق آموزش‌های تخصصی، دفاع و داوری از حقوق اصحاب رسانه، آسیب شناسی و آموزش شیوه‌های حرفه‌ای خبرنگاری، از جمله بندهای حمایتی مندرج در اساسنامه خانه مطبوعات است.

 
وی با اشار به اجرایی نشدن برخی از بندهای مندرج در اساسنامه خانه مطبوعات، افزود:‌ توجه جدی به تمام بندهای قید شده از جمله رسالت های اعضای هیأت مدیره جدید است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه خانه مطبوعات را متولی ترویج گفتمان‌سازی و آزاداندیشی در جامعه به ویژه بین اصحاب رسانه دانست و بیان کرد:‌ اگر این مهم به درستی محقق شود شاهد رشد بیش از پیش کیفی و کمی در این خصوص خواهیم بود.
 
وی با بیان این‌که نماینده خانه مطبوعات باید در شوراهای بالادستی نظیر شورای فرهنگ عمومی و شورای اطلاع رسانی استان عضو شود، ادامه داد:‌ حمایت از حقوق اصحاب رسانه حمایت از حقوق آحاد جامعه است.
 
جوادیان‌زاده در ادامه تدوین سند توسعه رسانه های استان یزد را ضروری عنوان کردو گفت:‌ ترسیم وضعیت فعلی و تعیین چشم‌انداز رسانه‌ای نقش مهمی در انتخاب مسیر درست ایفا می‌کند.
 
این مسئول با بیان این‌که خانه مطبوعات نباید رسالت خود را فقط در تأمین کارت هدیه برای خبرنگاران محدود کند، تصریح کرد: اهداف و چشم انداز توسعه‌ای خانه مطبوعات باید فراتر از این موضوعات تعیین شود.
 
وی فتح عرصه‌های گسترده در حوزه رسانه‌ای را برای خانه مطبوعات ضروری دانست و بیان کرد: تلاش برای تقویت استقلال و آزادی رسانه‌ای از جمله الزامات تقویت فضای رسانه ای استان و کشور است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد تخصیص ردیف اعتباری مشخص و ثابت را از جمله اقدامات حائز اهمیت در دستور کار خانه مطبوعات دانست و خاطرنشان کرد: این مهم را با جدیت دنبال می‌کنیم.
 
«فرزاد فیضی» مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد با بیان این‌که از امروز فعالیت رسمی ششمین دوره هیأت رئیسه خانه مطبوعات استان آغاز شده است، اظهار کرد: برای دومین جشنواره فصلی رسانه های استان از جمله اقدامات در دستور کار امسال این نهاد صنفی در یزد است.
 
وی برگزاری تاکنون ۱۸ مورد نشست خبری آنلاین با مدیران کل را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد دانست و افزود:‌ برگزاری نشست های آموزشی آنلاین از جمله اقدامات در دستور کار دوره جدید است.
 
فیضی راه‌اندازی و حمایت از کمیته آموزش به ریاست «حمیدرضا عمادی» دانشجوی دکتری علوم ارتباطات، تلاش برای تخصیص بودجه اختصاصی از سازمان مدیریت و ایجاد فرهنگسرای رسانه ای را از دیگر اقدامات در دستور کار این دوره هیأت مدیره خانه مطبوعات عنوان کردو گفت:‌ اخذ زمین ویژه تأمین مسکن و دفتر اداری برای اصحاب رسانه از دیگر  برنامه حائز اهمیت و شاخص دوره جدید خانه مطبوعات استان یزد است.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..