رئیس سازمان مدیریت یزد تاکید کرد:

اهتمام به نظام مکان‌یابی در ساخت و تجهیز مدارس

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد بر استقرار نظام مکان‌یابی مدارس تاکید کرد و خواستار توجه به تحولات جمعیتی و پراکنش فضاهای موجود و رعایت ضوابط و اصول فنی در ساخت و تجهیز مدارس شد.

به گزارش یزدی نیوز«سید مجتبی حسینی‌پور» در دومین جلسه استقرار نظام مکان‌یابی مدارس براساس سامانه آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی که در سالن احرامپوش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، توجه صرف به ساخت مدارس و بی‌توجهی به سایر عوامل موثر در انتخاب مکان مناسب برای ساخت مدارس جدید و همچنین توجه کافی به مسئله تحولات جمعیتی، آمایش سرزمین و توسعه پایدار در ساخت و تجهیز مدارس را از مشکلات موجود در زمینه ساخت و ساز مدارس ذکر کرد.

 
وی افزود: ساخت مدارس در همجواری با کاربری‌های ناسازگار و مناطق حادثه‌خیز، مهاجرت در بعضی مناطق و رویارویی با مدارس فاقد دانش‌آموز، برخوردار نبودن از عدالت آموزشی در برخی از مناطق استان، نداشتن توجه کافی به اقتضائات محیط‌های آموزشی و استاندارد سرانه زمین و فضا، ساخت و ساز سلیقه‌ای فضاهای آموزشی و همچنین اتلاف امکانات و منابع اندک موجود را از جمله این مشکلات برشمرد.
 
این مسئول گفت: در نظام مکان‌یابی مدارس جدید و ساماندهی مدارس موجود، توجه به تحولات جمعیتی و پراکنش فضاهای موجود و با رعایت ضوابط و اصول فنی مانند همجواری، ویژگی‌های محیطی، شعاع دسترسی، اقلیم و ظرفیت و زمین مناسب ضروری است.
 
حسینی‌پور افزود: با توجه به پراکنده بودن اطلاعات مکانی موردنیاز مکان‌یابی مدارس در سازمان‌ها و ارگان های مختلف نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز نظیر اصلاح و بروزرسانی شناسنامه فنی مدارس، داده‌های مکانی، مطالعات جمعیتی و تغییرات آن هستیم.
 
به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، ارائه گزارش اقدامات انجام شده درخصوص سامانه مکان یابی مدارس و ارائه نتایج نشست تخصصی مرتبط با موضوع در سطح ملی از دستورکارهای این نشست بود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..