شهردار یزد:

صدور پروانه ساختمان در شهرداری یزد مکانیزه می‌شود

شهردار یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کاهش تخلفات ساختمانی گفت: صدور پروانه ساختمان در شهرداری یزد مکانیزه می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزجمال الدین عزیزی بندرآبادی در دیدار شهرداران یزد با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار داشت: در این روز و هفته سعی بر این است که مردم با خدمات شهرداری‌ها بیشتر آشنا شوند و اتفاقاتی که در شهر رخ می‌دهد به آن‌ها ارائه شود

 
 
وی با بیان اینکه در شهرداری، پنج منطقه و ۱۰ سازمان داریم که وظایف محوله را انجام می‌دهند گفت: وظایف شغلی شهرداری در شهر نزدیک به ۳۰۰ وظیفه است که به صورت مستقل انجام می‌شود.
 
 
شهردار یزد افزود: سازمان‌های شهرداری در زمینه‌های مختلف مشغول به فعالیتند که در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، سیما و منظر شهری، آتش نشانی، عمران، آرامستان‌ها و موارد مختلف دیگر این فعالیت‌ها پراکنده هستند.
 
 
عزیزی بندرآبادی افزود: مناطق پنج گانه شهرداری هم عمدتا مسئول نظارت بر ساخت و ساز و صدور پروانه‌ها در شهر هستند و علاوه بر اینکه وظیفه نگهداری تاسیسات شهرداری در نقاطی که در مدیریت آنهاست را برعهده دارند.
 
 
وی ادامه داد: در سال ۹۸ تاکیداتی بر موضوعاتی خاص بود که از جمله این موارد، بحث جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجازی بود که در شهر یزد متاسفانه آمار این ساختمان‌ها بسیار زیاد است.
 
 
شهردار یزد افزود: اقداماتی در این حوزه صورت گرفته و در حال حاضر سامانه استعلامات شهرداری کاملا آماده بهره برداری شده و یکی از ویژگی‌های دیده شده در این سامانه، صدور پروانه مکانیزه است که می‌تواند زمینه تسریع در امور را فراهم کند.
 
 
عزیزی بندرآبادی با بیان اینکه در این سامانه همکاری نهاد‌هایی از جمله اسناد رسمی، ثبت اسناد و نظام مهندسی لازم است که به صورت کامل بتوان هوشمندسازی را انجام داد گفت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تخلفات ساختمانی، استقرار پلیس ساختمان در مناطق مختلف شهرداری بوده که تاثیر بسیار بالایی داشت.
 
 
وی با بیان اینکه سال گذشته پلیس ساختمان در منطقه ۴ عملکرد بسیار خوبی داشت گفت: امسال هم در مناطق یک و سه این طرح در حال اجرا است که انشاالله بتوانیم زمینه کاهش تخلفات ساختمانی به پایین‌ترین حد ممکن را فراهم کنیم.
 
 
 
 
شهرداری‌ها سرعت ارائه خدمات در صدور پروانه ساختمان را افزایش دهند
 
نماینده، ولی فقیه در استان در این دیدار با انتقاد از به فراموشی سپرده شدن سبک معماری ایرانی اسلامی، یکی از گلایه‌های مردم از شهرداری‌ها را روند طولانی صدور پروانه ساخت دانست و گفت: شهرداری‌ها سرعت ارائه خدمات در صدور پروانه ساختمان را افزایش دهند.
 
 
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه گستردگی خدمات شهرداری‌ها بسیار زیاد است اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام خدمات شهرداری عمدتا مرتبط با مردم است، نیاز به وجود حساسیت و دقت بسیار بالا در انجام امور است.
 
 
وی با تاکید بر اینکه هر کاری باید با کسب رضای خدا انجام شود تصریح کرد: خدمت به مردم بالاترین توفیقی است که خداوند به انسان ارزانی می‌کند و قطعا در شهرداری‌ها زمینه این خدمت بسیار بیشتر فراهم شده و هرچه فعالیت‌ها با اخلاص و نیت خدایی بیشتر انجام شود، ذخیره قیامت انسان می‌شود.
 
 
امام جمعه یزد افزود: رکن دوم فعالیت‌ها باید خوب کار کردن باشد؛ اگر خانه یا جاده‌ای می‌سازیم و آسفالتی انجام می‌دهیم، سعی کنیم با بهترین کیفیت باشد و پس از مدتی اشکال در آن به وجود نیاید تا مردم هم از این خدمات رضایت کامل را داشته باشند.
 
 
آیت الله ناصری یزدی بر انجام تمام فعالیت‌ها به صورت کارشناسی شده و دقیق تاکید کرد و ادامه داد: یکی از مشکلات بسیار مهمی که در فعالیت‌های اداری ما وجود دارد، معطلی‌های بسیار زیادی است که بعضا مردم برای دریافت خدمات با آن مواجه می‌شوند.
 
 
نماینده، ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها باید هرچقدر که می‌توانند زمینه سازی برای تسریع امور را فراهم کنند و به این ترتیب قطعا مردم هم وقتی بدانند کارشان با سرعت و کیفیت خوب انجام می‌شود، اقبال بیشتری برای دریافت مجوز‌ها دارند.
 
 
وی تصریح کرد: در طرف مقابل خیلی از مردم به دلیل طولانی بودن روند اداری دریافت مجوز و پروانه، ابتدا اقدام به ساخت منزل خود به صورت غیرقانونی می‌کنند و پس از ساخت غیرمجاز، برای پرداخت جریمه مراجعه می‌کنند.
 
 
امام جمعه یزد ادامه داد: افزایش این موضوع جرات تخلف در بین افرادی که اقدام به ساخت و ساز می‌کنند را بیشتر کرده و علاوه بر عدم دریافت پروانه، ساخت و ساز بی کیفیت هم رواج پیدا می‌کند و مشکلات بسیاری برای آینده کشور به وجود می‌آید.
 
 
آیت الله ناصری یزدی از به فراموشی سپرده شدن سبک معماری ایرانی اسلامی در ساخت و ساز‌های جدید انتقاد کرد و گفت: سبک معماری در ایران به گونه‌ای بود که کمترین میزان مصرف انرژی را نیاز داشت و از روشنایی و گرما و خنکی لازم معمولا برخوردار بودند، ولی امروز در طول روز هم منازل ما برای روشنایی نیاز به مصرف انرژی دارند.
 
 
نماینده، ولی فقیه در استان یزد به ضرورت زیباسازی سیما و منظر شهری تاکید کرد و گفت: در عین حالی که شهر باید به مردم امیدآفرین باشد، از طرح‌ها و فعالیت‌های اسلامی هم در المان‌های شهری بیشتر استفاده شود.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..