دستگیری هکر یک بنگاه اقتصادی در یزد

رئیس پلیس فتا یزد گفت:‌ با تلاش کارآگاهان پلیس فتا این استان یک هکر اینترنتی که با نفوذ در سایت یک بنگاه اقتصادی اقدام به از بین بردن اطلاعات اقتصادی و اختلال در صادرات و فعالیت‌های بازاریابی این بنگاه کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ«مرتضی ابوطالبی» با اشاره به این‌که بسیاری از جرائم فضای مجازی ناشی از عدم اطلاع کافی از سواد رسانه‌ای لازم است، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این‌که فردی ناشناس با نفوذ در سایت بنگاه اقتصادی وی اقدام به از بین بردن اطلاعات و ایجاد اخلال در صادرات و فعالیت‌های بازاریابی وی شده، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتای این استان قرار گرفت.

 
وی افزود: پس از بررسی‌های فنی انجام شده، سرانجام متهم در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی و پس از هماهنگی با بازپرس پرونده و دریافت نیابت قضایی، تیمی از کارشناسان این پلیس به استان محل سکونت متهم اعزام و در بازرسی از منزل وی ادله فنی جرم کشف و ضبط گردید و متهم جهت ادامه تحقیقات به پلیس فتا یزد انتقال داده شد.
 
رئیس پلیس فتای یزد با بیان این‌که متهم از نحوه دستگیری خود شوکه شده بود،گفت: متهم به نفوذ غیرمجاز به سایت بنگاه اقتصادی شاکی اعتراف کرد و انگیزه خود را وجود ضعف و حفره‌های قابل نفوذ و عدم پشتیبانی از سایت مورد نظر عنوان کرد.
 
]به نقل از پلیس فتای یزد،سرهنگ ابوطالبی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران محترم موسسات و شرکت‌های اقتصادی که جهت فعالیت در فضای مجازی دارای سایت هستند، دقت نمایند از متخصصین و کارشناسان خبره و از برنامه‌های قوی و غیرقابل نفوذ استفاده نموده و از سرورهای مطمئن و قوی که دارای پشتیبان امنیتی می‌باشند، خدمات بگیرند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..