معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

بستری ۱۸۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های یزد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، کرونا دوباره در یزد افزایش یافته و اکنون ۱۸۸ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

به گزارش یزدی نیوزمحمود نوری شادکام اظهار داشت: وضعیت استان یزد تقریباً در پایان ماه مبارک رمضان سفید بود اما با رفع محدودیت‌ها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله اجتماعی، شیوع کرونا در یزد دوباره روند افزایشی پیدا کرده است.

 
وی عنوان کرد: اکنون وضعیت در بسیاری از شهرستان‌های استان نارنجی شده و در صورتی که به سرعت اقدام لازم انجام و محدودیت‌ها اعمال نشود، شاهد قرمز شدن وضعیت استان خواهیم بود.
 
نوری شادکام بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۴۵ نفر نیز در اورژانس منتظر جواب تست کرونا هستند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد:  قرار است ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد تشکیل جلسه دهد و امیدواریم با بازگرداندن برخی محدودیت‌ها از ورود استان به وضعیت قرمز جلوگیری شود.
 
وی از مردم نیز درخواست کرد: فاصله اجتماعی را رعایت کنند و با استفاده از ماسک در امکان عمومی تردد کنند.
 
نوری شادکام تاکید کرد: کادر درمان اکنون خسته و متحمل فشار بسیار زیادی هستند ضمن اینکه بیماران مزمنی که به دلیل شیوع کرونا کار درمان آنها به تعویق افتاده نیز در معرض خطر هستند.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با رعایت موارد ایمنی، به زودی شاهد سفید شدن وضعیت استان یزد باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..