رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد:

ناوگان حمل‌ونقل عمومی یزد جوان شد

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد از خرید اتوبوس‌های جدید خبر داد و گفت: شهرداری یزد برای ارتقاء ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر خیز بلندی برداشته است.

به گزارش یزدی نیوزمحسن عباسی هرفته اظهار داشت: طی سه سال اخیر ۳۹ دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان حمل و نقل عمومی یزد خریداری شده که ۲۹ دستگاه آن در سال ۹۷ و بقیه به تازگی وارد شهر شده است.

 
وی بیان کرد: با خریداری ۳۹ دستگاه جدید در سه سال اخیر، عمر ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری یزد ۶ سال و ناوگان بخش خصوصی چهار سال جوان شد.
 
عباسی هرفته با اشاره به اینکه در حال حاضر متوسط عمر ناوگان حمل و نقل عمومی یزد ۹ سال است، عنوان کرد: این عدد در طول ۲۵ سال گذشته بی سابقه است.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: برای خرید اتوبوس‌های جدید حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
 
عباسی هرفته یادآور شد: علاوه بر خرید اتوبوس‌های جدید، با تعویض ۵۰ اتوبوس فرسوده، عمر ناوگان بخش خصوصی نیز ۶ سال جوان شد و بعد از ۲۱ سال به ۱۲ سال رسید.
 
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد اظهار داشت: برای تعویض اتوبوس‌های فرسوده ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
 
وی همچنین از تعمیر و بازسازی ۵۷ اتوبوس بخش خصوصی خبر داد و عنوان کرد: برای تعمیر این اتوبوس‌ها نیز بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
 
عباسی هرفته، اهمیت این حرکت شهرداری را با توجه به شرایط اقتصادی شهرداری و تورم موجود مضاعف دانست و بیان کرد: شهرداری یزد خیز بلندی برای ارتقا ناوگان حمل و نقل عمومی شهر برداشته است.
 
وی با اشاره به گرمای بیش از حد هوای یزد افزود: در حال حاضر برای اولین بار در یزد اتوبوس بدون کولر نداریم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..