نخستین شرکت شتابدهنده در دانشگاه اردکان مستقر شد

رییس دانشگاه اردکان گفت: با انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی یک شرکت شتاب دهنده در حوزه تحقیقات و علوم دانش بنیان ، مشارکت این واحد دانشگاهی و صنعت شهرستان وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش یزدی نیوز«فاطمه بهجتی اردکانی»  در این باره افزود: با برگزاری نشست‌ها و پیگیری‌های متعدد و با هدف همکاری و مشارکت طرفین برای ایجاد و توسعه واحدهای فناور نوپا در این دانشگاه، شرکت شتاب دهنده یادشده به تازگی با امضای تفاهم‌نامه‌ای آمادگی خود را در چارچوب توسعه همکاری‌ها اعلام کرده است.

 
وی اضافه کرد: در این تفاهم نامه چهار ساله دانشگاه متعهد است با فراهم کردن شرایط استقرار شرکت در دانشگاه و خدمات زیرساختی، زمینه فعالیت های دانشجویی و نیز «منتورها» در بین اعضای هیأت علمی را فراهم کند.
 
رییس دانشگاه اردکان تصریح کرد: در مقابل شرکت شتاب دهنده یادشده نیز متعهد شده است ضمن هماهنگی چرخه شتاب دهی با دانشگاه نسبت به حمایت های مالی و معنوی از گروه های نوآور و ایده های دانشجویی و اعضای هیأت علمی اقدام لازم را به عمل آورد.
 
به گفته وی، همچنین این شرکت متعهد شد تا در مدت فعالیت خود در دانشگاه نسبت به پرداخت درصد مشخصی از هر قرارداد به دانشگاه اقدام کند.
 
بهجتی اردکانی با اشاره به این که، شرکت شتاب دهنده مذکور در زمینه‌های مربوط به پشتیبانی عملیات اکتشاف، استخراج، تولید و فرآوری در صنایع معدنی، فلزی و غیرفلزی و سایر صنایع مهندسی و تکنولوژی فعالیت می‌کند، یادآور شد: پیروی تفاهم نامه یادشده و با توجه به ظرفیت های علمی خوبی که در دانشگاه وجود دارد، قرارداد پژوهشی تقاضا محور نیز میان مجتمع صنعتی فولاد چادرملو اردکان با دانشگاه نیز منعقد شده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..