گفتگو با حمید بیک‌خورمیزی ورزشکار ملی پوش یزدی تیم دوچرخه‌سواری

می‌خواهم مسافر المپیک شوم

کسب پیراهن سلطان کوهستان در تور بین‌المللی کره جنوبی از سوی دوچرخه سوار 23 ساله یزدی بهانه این مصاحبه شد تا سراغ «حمید بیک‌خورمیزی» ورزشکار ملی پوش تیم دوچرخه‌سواری پیشگامان برویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزکسب ۶ مدال آسیایی، قهرمانی‌های مختلف در تورهای داخلی، کسب عنوان قهرمان قهرمانان و قهرمانی در المپیاد ایرانیان از عناوینی است که این دوچرخه سواری مهریزی در کارنامه خود دارد.
در ادامه، گفت‌وگوی این ورزشکار را با همشهری می‌خوانید.

  • درباره ورودتان به ورزش دوچرخه‌سواری توضیح دهید، اصلا چطور شد که شما دوچرخه‌سوار شدید؟

در مسابقات دوچرخه‌سواری مدارس شرکت کردم و توانستم رتبه اول را کسب کنم. کم کم از طریق برگزاری این مسابقات در مدرسه به دوچرخه‌سواری علاقه‌مند شدم. سپس با شناسایی علاقه‌مندان به این رشته ورزشی از سوی سرمربی تیم پیشگامان، من و چند ورزشکار دیگر مهریزی برای قهرمانی وارد گود شدیم.

  • خوشبختانه درخشش استان در رشته دوچرخه‌سواری بسیار خوب بوده است، چه کسی بیشترین سهم را در موفقیت دوچرخه‌سواران یزدی در کشور و دنیا دارد؟

موفقیت امروز باشگاه پیشگامان و ورزش دوچرخه‌سواری استان، مدیون تلاش‌های سرمربی تیم «سیدمصطفی سیدرضایی» است، سرمربیگری رشته دوچرخه سواری تخصص ویژه‌ای می‌خواهد و بسیار دشوار است. بعد از برنامه‌ریزی‌های خوب باشگاه، تمام موفقیت را مدیون زحمات سرمربی تیم هستم.

  • برنامه آینده شما برای شرکت در مسابقات دوچرخه‌سواری چیست؟

دی ماه امسال در مسابقات قهرمانی آسیا حضور خواهم داشت و طبق برنامه‌ریزی باید با حضور موفق خود صدرنشینی در آسیا را حفظ کنیم و کماکان قهرمان آسیا بمانیم.

  • آیا تاکنون تلاشی جدی برای کسب سهمیه المپیک از سوی دوچرخه‌سواران یزدی صورت گرفته است؟

بله، «حسین عسکری» از تیم پیشگامان اولین سهیمه المپیک را گرفته و ما هم درحال کسب تجربه هستیم چرا که سیاست فدراسیون این است که اگر ۲‌ورزشکار از لحاظ فنی با یکدیگر برابر باشند، کسی که باتجربه‌تر است را به المپیک اعزام می‌کند. من هم هنوز برای کسب سهمیه المپیک امید دارم ولی ابتدا باید قهرمانی آسیا را کسب کنم و سپس تلاش می‌کنم مسافر المپیک شوم و برای مردم کشورم افتخار آفرینی کنم.

  • ارزیابی شما از سطح برگزاری مسابقات بین المللی کره‌جنوبی که توانستید در آن پیراهن سلطان کوهستان را کسب کنید، چیست؟

تور بین‌المللی کره جنوبی مسابقات حساسی بود که با حضور ۲۳ کشور دنیا برگزار شد و تیم دوچرخه‌سواری پیشگامان کویر باز هم خوش درخشید و موفق شدیم مقام نایب قهرمانی این دوره از مسابقات را کسب کنیم البته خودمان انتظار قهرمانی داشتیم و اگر کمی شانس هم با ما یار بود می‌توانستیم قهرمان شویم. اگر مسیر کوهستان ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر بود حتما قهرمان می‌شدم، اما مسیر ۳ کیلومتر بیشتر نبود و کره‌ای‌های میزبان، مسیر را بهتر بلد بودند و قهرمان شدند.

  • جایگاه ورزش دوچرخه‌سواری استان را در آسیا چطور می‌بینید و دلیل کسب این جایگاه را چه می‌دانید؟

خوشبختانه در آسیا اول هستیم و بدون اغراق می‌گویم، در بین دوچرخه‌سواران آرزوی هر ورزشکاری است که عضو باشگاه پیشگامان باشد. موفقیت تیم دوچرخه‌سواری پیشگامان را مدیون برنامه‌ریزی‌های خوب مدیرعامل و دانش بالای سرمربی تیم می‌دانم. مدیرعامل باشگاه و سرمربی تیم دوچرخه سواری پیشگامان واقعا شاهکار و طی ۲ سال تیم را صدرنشین آسیا کردند و امیدواریم این موفقیت‌ها ادامه داشته‌باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..