ذبح غیرمجاز دام تهدیدی برای سلامت همشهریان

سرپرست شبکه دامپزشکی بافق:ذبح غیرمجاز دام در محیط‌های غیربهداشتی، یکی از عوامل مهم بروز بیماری‌های مشترک به ویژه بیماری تب کریمه کنگو و تب مالت است.

به گزارش یزدی نیوز فرزانه سالاری ضمن بازدید سرزده از کشتارگاه دام بافق به اهمیت نظارت‌های دامپزشکی بر روند ذبح بهداشتی دام و اجرای طرح پیش سرد گذاری گوشت استحصالی به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک تاکید کرد و گفت:برای حفظ سلامت شهروندان، خودداری از کشتار غیر مجاز دام باید مورد توجه جدی قصابان قرار گیرد.

 
 
سالاری در ادامه افزود: مردم باید گوشت را از قصابی‌های مجاز تهیه کنند و در حین خرید به برچسب و مهر دامپزشکی الصاقی روی گوشت استحصالی و تاریخ تولید و انقضا گوشت توجه کنند.
 
 
سرپرست شبکه دامپزشکی ضمن اشاره به وضعیت کاهشی رخداد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در بافق افزود: خوشبختانه در سال ۹۸ هیچ گزارشی از آمار بیماری‌های تب کریمه کنگو، آنفلوانزای فوق حاد، هاری، لپتوسپیروز، سیاه زخم، کیست هیداتید، مشمشه و سل در بافق نداشتیم و تنها سه مورد از ۳۲۵ نفر آمار استانی تب مالت متعلق به بافق بوده است.
 
 
سالاری تصریح کرد: نداشتن پیشینه بهداشتی در دام‌های کشتارگاه‌ها غیر مجاز باعث رخداد بیماری‌های مشترک شده و در نتیجه سلامت شهروندان به خطر می‌افتد به همین دلیل و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با مرتکبان چنین مواردی مطابق قانون برخورد خواهد شد.
 
 
فرزانه سالاری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف در زمینه عرضه و کشتار غیر مجاز دام در سطح شهرستان، علاوه بر امتناع از خرید، موارد را جهت پیگیری قانونی از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ (پاسخگویی به شکایات دامپزشکی) به مسئولان دامپزشکی اطلاع دهند.
 
 
 
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..