امام جمعه یزد:

لزوم دوری مجلسی‌ها از اقدامات بی‌اساس و سیاسی‌کاری

امام جمعه یزد گفت: در شرایطی که مردم در سختی اقتصادی به سر می‌برند، مجلسی‌ها از اقدامات بی‌اساس و سیاسی‌کاری خودداری کرده و رفع مشکلات اقتصادی را اولویت قرار دهند.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر صبر و استقامت و تفسیر آیه‌ای از قرآن کریم در این زمینه اظهار داشت: ما که در نظام اسلامی و حقیقت جو زندگی می‌کنیم باید استقامت و انسجام بر اساس تقوا در مقابل دشمنان داشته باشیم.

 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی عنوان کرد: شهید بهشتی یک نمونه بزرگ از یک انسان کامل در مسیر حق بود و با برنامه ریزی، تیزبینی، انقلابی‌گری، حلم بسیار و دلسوزی برای مردم در مسیر اعتلای انقلاب قدم برداشت.
 
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله مهم معیشت مردم بیان کرد: این روزها با گرانی و گران فروشی مواجه هستیم، گرانی باید از سرچشمه و گران فروشی باید در بازار پیگیری شود و لازم است نظارت‌ها قوی‌تر انجام شود و مسئولان با جدیت بیشتری به این مسائل رسیدگی کنند.
 
وی عنوان کرد: دولتمردان باید دستور بدهند و نهیب بزنند تا قیمت‌ها به حالت اول بازگردد تا مردم در سختی و تنگنا نباشد گرچه مردم ما بصیر هستند اما صبر و تحمل آنها نیز اندازه دارد و ممکن است وسوسه تبلیغات دشمنان شوند بنابراین مسئولان تلاش کنند تا هر چه سریع‌تر مسائل را حل کنند.
 
خطیب جمعه یزد ادامه داد: مجلسی‌ها از کارهای سیاسی و حرف‌های بی اساس دوری کنند و در مورد معیشت مردم فکر و برنامه ریزی داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه این روزها دشمن هم بسیار عجیب در حال آزار و اذیت است و مرتب تحریم‌ها را بیشتر می‌کنند، افزود: اکنون در شرایطی که باید تحریم‌های تسلیحاتی را بردارند، به بهانه‌های مختلف کشور ما را تحت فشار قرار داده‌اند.
 
ناصری تصریح کرد: هر کشوری در هر نقطه هر حرکتی انجام دهد که به نفع ایران باشد، آمریکا او را نیز تحریم می‌کند و این شرایط کشور را دشوارتر می‌کند و مردم نیز از این مشکلات آگاه هستند اما لازم است مسئولان حرکت و مقاومت و تلاش کنند تا سختی کمتری به مردم تحمیل شود.
 
وی، خودکفایی و پرهیز از مصرف گرایی را یکی از راه‌های مقاومت در مسیر تحریم‌های اقتصادی دانست و تاکید کرد: باید تلاش کنیم خودکفا باشیم و مواد اولیه را خودمان بسازیم و تا حد امکان خود را از وابستگی به خارج از کشور نجات دهیم.
 
ناصری اظهار داشت: مردم هم مراقب باشند اسراف نکنند و قناعت را هم در زمینه کالاها هم در زمینه انرژی پیشه خود کنند تا در این شرایط مشکلات آب و برق نیز به مسائل استفاده نشود.
 
امام جمعه یزد خطاب به مردم تاکید کرد: همانند دوران کرونا به یکدیگر کمک کنید و صبور باشید و بدانید اگر همراه یکدیگر باشید، خداوند متعال بی‌شک دشمنان را منکوب خواهد کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..