ساماندهی آثار فاخر ابرکوه در سامانه ثبت گروه‌های نمایشی ایران

اولین گردهمایی اعضای انجمن نمایش ابرکوه تحت عنوان نشست «صحنه 2» با هدف برنامه‌ریزی فعالیت‌های آینده این انجمن در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز«اسماعیل اخلاقی»  اظهار کرد: اولین گردهمایی علاقه‌مندان و هنرمندان هنر فاخر تئاتر و اعضای انجمن هنرهای نمایشی ابرکوه در سال ۱۳۹۹ با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن آمفی‌تئاتر این اداره با عنوان «صحنه ۲» برگزار شد.

 
مسئول انجمن هنرهای نمایشی ابرکوه خاطرنشان کرد: این گردهمایی به پیشنهاد اداره ارشاد و انجمن هنرهای نمایشی با هدف برنامه‌ریزی فعالیت‌های نمایشی در روزهای پیش رو با توجه به شیوع کرونا، برگزار و مقرر شد در صورت پایان کرونا یا تضعیف زنجیره انتقال آن، فعالیت‌های نمایشی مانند برگزاری کارگاه‌ها و ورکشاپ های آموزشی، اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی، اجرای پرده‌خوانی و نقالی از سر گرفته شود.
 
«حمیدرضا بصیری» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه نیز در این‌ باره اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویدادها و حرکت‌های هنری در حوزه هنر نمایش رخ می‌دهد که تلاش داریم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، انجمن هنرهای نمایشی استان و خصوصاً هنرمندان تئاتر، مقدمات این رویداد هنری را فراهم آوریم.
 
وی تصریح کرد: یکی از عواملی که باعث می‌شود بین هنرمندان همدلی و همکاری بیشتری ایجاد شود، برگزاری و اجرای جشنواره‌ها و نشسته‌ای هنری همچون صحنه ۲ است که علاوه بر ایجاد همدلی و همسویی، موجب رقم خوردن رقابت‌های مثبت که حاصل آن پیشرفت و توسعه است، خواهد شد.
 
بصیری تأکید کرد: در همین راستا و به‌ منظور رشد و ارتقا هنرهای نمایشی تلاش داریم گروه‌های نمایشی را که آثار فاخر و در خور توجه تهیه و ارائه کنند، در سامانه ثبت و استقرار گروه‌های نمایشی ایران ساماندهی کنیم.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..