فعالیت ۱۶۰ طلبه در مدارس امین یزد

مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد: آمادگی لازم وجود که در حوزه‌های مختلف ارتباطات بیشتری بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه به وجود آید.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در در نشست همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش یزد گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، نظام تعلیم و تربیت چرخشی از یک نظام آموزشی صرف به سمت یک نظام همه جانبه‌ای که در ساحت‌های شش گانه به تربیت می‌پردازد حرکت می‌کند

 
دانافر با بیان اینکه یکی از این ساحت ها، بحث علمی آموزشی است، افزود: این سند تاکید دارد که از شش ساحت تربیت که شش بعد از ابعاد وجودی ما انسان‌ها است، مهمترین ساحت، اعتقادی، عبادی و اخلاقی است.
 
وی ادامه داد: در سراسر این سند تاکید شده اگر ما دانش آموزان را در همه ابعاد خوب تربیت کنیم، ولی در بحث اعتقادی، عبادی و اخلاقی آن‌ها را به خود رها کنیم، قطعا به نتیجه نمی‌رسیم و رسالتی که رسیدن به حیات طیبه است را به دست نمی‌آوریم.
 
دانافر اظهار داشت: به عینه دیدم که حتی خانواده‌هایی که به مباحث اعتقادی توجه بالایی ندارند هم به دنبال آن هستند که فرزندانشان در مدرسه‌ای حضور داشته باشند که به دین و نماز و عفاف و حجاب توجه داشته باشند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: معاونت فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش در استان یزد در طول چند سال گذشته توفیقات بسیار خوبی داشته و حضور روحانیت هم در این امر یاریگر ما بوده است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه همکاری‌های بسیار خوبی بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش وجود دارد اظهار داشت: شیوع کرونا سبب شد که نشست‌های کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش برگزار نشود.
 
حجت الاسلام شمس به فعالیت ۱۶۰ طلبه در مدارس امین اشاره کرد و ادامه داد: آمادگی لازم وجود که در حوزه‌های مختلف ارتباطات بیشتری بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه به وجود آید.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..