بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با حضور در محل دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، با دبیر و کارشناسان شورا دیدار و گفت‌وگو و بر تلاش برای اجتماعی شدن موضوع پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز"احمد تر‌حمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بازدید از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تشکر از دبیر و کارشناسان ‌این شورا برای زحمات و تلاش‌های انجام شده به ویژه در هفته مبارزه با مواد مخدر، اقدامات صورت گرفته در این حوزه را شایسته تقدیر دانست و گفت: نوع کار در حوزه مبارزه با مواد مخدر دارای سختی و ‌حساسیت ویژه‌ای است، بنابراین باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و با هدفمندی فعالیت ها ‌همه توان و ظرفیت کارشناسی را به‌کار گرفت.

ترحمی بر رعایت دقیق حقوق شهروندی و حفظ شان و کرامت مراجعین تاکید کرد و ادامه داد: نوع برخورد با ارباب رجوع در این حوزه بسیار مهم است.
معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: اگر انتظار داشته باشیم که دولت و سیستم دولتی باید به تنهایی بار مبارزه با مواد مخدر را برعهده داشته ‌باشد و در این راه به موفقیت کامل هم برسد، اشتباه و غیر ممکن است.
وی افزود: موفقیت در این راه مستلزم کار فرهنگی در راستای تقویت روحیه مسئولیت پذیری اجتماعی به منظور مشارکت هرچه بیشتر ظرفیت‌های مردمی به ویژه استفاده از پتانسیل تشکل های مردم نهاد به نحو احسن و حمایت و پشتیبانی از آنهاست.
ترحمی یکی از ارکان مهم فعالیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر را تلاش برای اجتماعی شدن امر پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و گفت: اقدامات حوزه پیشگیری از اعتیاد شاید مانند سایر فعالیت ها ملموس باشد اما مطمئنا تاثیرگذاری آن چند برابر خواهد بود و هر چقدر این اقدامات اصولی تر و حساب شده ‌تر باشد اثرات ماندگار تری در جامعه خواهد داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان حمایت های لازم از خانواده‌های معتادین بهبود یافته و خانواده های درگیر بیماری اعتیاد را یک وظیفه برای مسئولان مربوطه دانست و تاکید کرد: باید تلاش شود تا ضمن رعایت کرامت انسانی و ‌شانیت افراد، حمایت‌های لازم از خانواده های ذکر شده و صیانت در برابر دیگر آسیب‌های اجتماعی انجام شود.
گفتنی است در این دیدار "سیدمصطفی کرباسی" دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان توضیحاتی از ‌فعالیت های انجام شده این شورا و کمیته های تخصصی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در استان در یک سال گذشته ارائه کرد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..