دادستان مهریز هشدار داد:

ساخت و ساز در شهر مهریز تنها با مجوز میراث فرهنگی

دادستان مهریز با اشاره به ثبت ملی باغشهر مهریز و لزوم نظارت بر چگونگی روند صدور مجوزهای ساخت و ساز، میراث فرهنگی را عهده‌دار صدور مجوزهای ساخت و ساز در این شهر خواند.

به گزارش یزدی نیوز«علی  زارع» در نشست با اصحاب رسانه که  به مناسبت هفته قوه قضائیه در فرمانداری مهریز برگزار شد، از نبود پلیس فتا با توجه به افزایش جرائم فضای مجازی در این شهر گلایه کرد و گفت: بارها این موضوع را پیگیری کرده و درخواست‌های مکرری برای راه‌اندازی پلیس فتا در شهرستان داشته‌ایم ولی تاکنون محقق نشده است.

 
وی افزود: با توجه به میزان بالای وقوع جرائم فضای مجازی در شهرستان، از ناجا انتظار می‌رود فعالیت پلیس فتا در این شهرستان را در دستور کار خود قرار دهد.
 
زارع همچنین از ورود دادستانی به افزایش غیرواقعی قیمت اراضی مسکونی خبر داد و گفت: بنگاه‌های املاکی مکلف شدند در خصوص معاملاتی که انجام می‌دهند، نظریه هیئت کارشناسی مرکب از کارشناس به نمایندگی از دادستان و نماینده فرمانداری و مسکن و شهرسازی و اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه را اعمال کنند.
 
دادستان مهریز ادامه داد: معاملان باید بر اساس نظریه کارشناسی معاملات انجام شود و امیدواریم از این طریق بتوان از قیمت کاذب در حوزه املاک جلوگیری کنیم.
 
وی با اشاره به ثبت ملی باغشهر مهریز، بر لزوم نظارت بر چگونگی روند صدور مجوزهای ساخت و ساز تاکید کرد و افزود: اخذ مجوز ساخت و ساز در حوزه شهر از طریق اداره میراث فرهنگی انجام می‌شود و این امر در حوزه شهری، اطلاع‌رسانی شده است.
 
زارع گفت: کلیه شهروندان مهریزی باید به نهاد مربوطه مراجعه و روند اخذ مجوز را طی کنند و دستگاه‌های متولی با انعطاف‌پذیری، شرایط را برای شهروندان فراهم کنند تا در حوزه ساخت و ساز با مشکلات عدیده مواجه نشوند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..