مهلت ۲۰ روزه استاندار به دستگاه‌ها؛

ادارات استان یزد برنامه‌ای جامع برای سازگاری با کرونا تدوین کنند

استاندار یزد با بیان اینکه از دو هفته پیش شاهد رشد آمار بیماران بستری کرونایی یزد هستیم، به دستگاه‌های اجرایی و ادارات مهلت ۲۰ روزه داد تا برنامه جامعی برای سازگاری با کرونا تدوین کنند.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی، در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان که به منظور بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا و اتخاذ تصمیماتی جدید برای مقابله با این بیماری، در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: در خصوص درخواست‌هایی که از سوی استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای افزایش اختیارات استان‌ها مطرح شده بود، مقرر شد هر استانی که وضعیت شهرستان‌هایش قرمز می‌شود، ستاد استانی پیش‌بینی‌ها و محدودیت‌های لازم را تدوین کنند و به وزارت کشور و بهداشت ارسال نمایند تا محدودیت‌های لازم پس از تأیید رئیس جمهور در مناطق مورد نظر اجرا شود.

 
استاندار یزد ادامه داد: از این پس مبنای اعلام وضعیت قرمز، یک استان نیست بلکه بر اساس شرایط، شهرستان‌ها به عنوان منطقه قرمز اعلام خواهند شد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه در استان یزد منطقه قرمز نداریم، اعمال محدودیت‌ها منتفی است و به همین دلیل تمرکز بر روی تشدید نظارت‌ها به منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی گذاشته می‌شود.
 
طالبی بیان کرد: ساز و کار جدیدی برای نظارت قوی‌تر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در استان اعمال می‌شود و آغاز اجرای این ساز و کارها از ادارات و دستگاه‌های دولتی خواهد بود زیرا برخی عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات و دستگاه‌های خدمت‌رسان، حس عادی بودن شرایط را به مردم القا می‌کند و موجب عادی انگاری شرایط از سوی شهروندان می‌شود.
 
استاندار یزد گفت: با توجه به اینکه زمان اتمام کرونا مشخص نیست، برنامه‌ای برای سازگاری با این بیماری در استان تدوین می‌شود و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی مهلت دارند ظرف مدت ٢٠ روز برنامه خود را در این خصوص ارائه کنند.
 
وی ادامه داد: با توجه به عادی پنداری شرایط از سوی مردم، لازم است فعالیت مجدد و ادبیات جدیدی در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی سامان داده شود، تا شاهد اثر گذاری این تبلیغات و اطلاع رسانی‌ها بر رفتار شهروندان باشیم.
 
طالبی تاکید کرد: شهرداری‌ها، رسانه‌ها و صدا و سیما برنامه‌هایی را برای هشدار به مردم و فرهنگ سازی برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی سامان دهند.
 
استاندار یزد تصریح کرد: یکی از بزرگترین نگرانی‌های ما افزایش سفرها به دلیل ورود به فصل تابستان است زیرا افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان و کشور طی روزهای اخیر نتیجه سفرهایی است که در نیمه اول خرداد ماه انجام شده و اگر جریان سفر هم استانی‌ها به نقاط قرمز کشور عادی و مستمر شود، در طول تابستان استان گرفتار این بیماری و تبعات آن خواهد بود.
 
طالبی عنوان کرد: نگرانی‌هایی در خصوص حضور بیمارانی از مناطق قرمز کشور در یزد وجود دارد که به همین منظور باید دانشگاه علوم پزشکی با همکاری نظام پزشکی، تدابیر لازم برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی در مراکز درمانی و مطب‌ها را اتخاذ کنند تا بخشی از نگرانی‌های جامعه رفع شود.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..