رئیس سازمان ملی استاندارد از مجلس خواست؛

ممانعت از تصویب قوانین متعارض با قانون توسعه نظام استاندارد

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در دیدار با جمعی از نمایندگان استان یزد در مجلس یازدهم اظهار کرد: تصویب آن دسته از قوانین که در تعارض با قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد باشد، چالشی برای این سازمان محسوب می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«نیره پیروزبخت» در دیدار با جوکار، دشتی و میرمحمدی نمایندگان مردم شهرستان‌های «یزد و اشکذر»، «اردکان»، «تفت و میبد» در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، گفت: این قانون وزین با تلاش و مساعی ارزشمند نمایندگان محترم مجلس دهم به نتیجه رسید که ضمن ارتقای جایگاه این سازمان، باعث شد تا مسئولیت‌ها و وظایف استاندارد در سطح گسترده‌تری در کشور افزایش یابد.

 
وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران یک مجموعه فرابخشی، حاکمیتی و نظارتی است و از این رو همکاری نمایندگان این دوره برای ارتقای سطح کیفیت و سلامتی در جامعه مورد انتظار است، ضمن این که تصویب آن دسته از قوانین که در تعارض با قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد باشد ، چالشی برای این سازمان محسوب می شود.
 
نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به  اهمیت استاندارد، اظهار کردند: تقویت استاندارد در استان یزد که چهارمین قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود، بسیار قابل تامل است و توسعه صادرات محصولات با کیفیت و استاندارد امری ضروریست شد که وکلای مردم، آماده همکاری برای رفع خلاء‌های قانونی استاندارد در مجلس جدید هستند.
 
«محمد رضا زارع بنادکوکی» مدیر کل استاندارد استان یزد در این باره گفت: از آنجایی که استان یزد چهارمین استان صنعتی کشور است، داشتن دوایر قوی، توانمند و درخور این جایگاه، مورد نیاز استان است.
 
وی افزود: ضرورت توسعه اداره کل استاندارد یزد با توجه به جایگاه صنعتی این منطقه در کشور و ماموریت های محوله مشهود بوده و با عنایت به پراکندگی جغرافیایی این استان، تکمیل و راه اندازی دوایر شهرستانی طی برنامه ایی دوساله مورد انتظار است.
 
زارع ادامه داد: ‌با توجه به اینکه استان یزد قطب صنعت کاشی و سرامیک در کشور است، به منظور ارزیابی و ارتقاء این محصولات با هدف توسعه صادرات پایدار،راه اندازی آزمایشگاه مرجع در این زمینه بسیار محسوس است.
 
به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، وکلای مردم استان یزد در پایان نشست خود با رییس سازمان ملی استاندارد، ضمن تایید ایده‌های مدیر کل استاندارد یزد در جهت توسعه استاندارد استان، حمایت‌های بیش از پیش سازمان ملی استاندارد ایران را در شکل‌گیری نهادهای پشتیبان و ایجاد شعبه پژوهشگاه استاندارد در حوزه صنایع ساختمانی را خواستار شدند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..