رئیس دادگستری شهرستان اشکذر:

شوراهای حل اختلاف ورودی پرونده به دستگاه قضایی را کاهش داده است

رئیس دادگستری شهرستان اشکذر گفت: شورای حل اختلاف با فعالیت مؤثر خود از تراکم پرونده در دادگستری جلوگیری کرده و با دعوت از مردم به صلح و سازش، نقش موثری در کاهش ورودی پرونده ایفا کرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین دهقانی زاده در دیدار با کارکنان شوراهای حل اختلاف شهرستان اشکذر که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد و بیان داشت: مردم با مراجعه به شوراهای حل اختلاف نیز مانند دادگاه‌ها و دادسراها به منظور دادخواهی مراجعه می‌کنند به همین دلیل افرادی که حقشان مورد تضییع قرار گرفته از ما به عنوان مجموعه قضائی توقع دارند که احقاق حقشان صورت پذیرد.

 
این مقام قضائی اظهار داشت: شورای حل اختلاف در حل و فصل پرونده‌های مهم، عملکرد مطلوبی داشته و باید اعضا شورای حل اختلاف این شهرستان در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا و کاهش جمعیت زندانیان تلاش خود را در این زمینه مضاعف کنند.
 
وی ابراز کرد: اعضای شورای حل اختلاف باید با بهره مندی از تمامی ظرفیت‌های قانونی در بررسی ادله و ادعاهای طرفین اهتمام کامل داشته باشند چرا که عمده اعتراض اشخاص به احکام شوراها عدم توجه به ادله است.
 
دهقانی زاده در خصوص ویژگی کارکنان شورای حل اختلاف تصریح کرد: کاری که اعضای شوراهای حل اختلاف انجام می‌دهند کمتر از جهاد در راه خدا نیست چرا که با خدمتی که با روحیه ایثار و تکلیف در این حوزه انجام می‌دهند قطعاً انگیزه‌ای جز نیت خدایی و خدمت به مردم نمی‌توان برای آن تصور کرد.
 
گفتنی است؛ در این دیدار یکی از اعضای شورای حل اختلاف شهرستان اشکذر به نمایندگی از سایر اعضا گزارشی از اقدامات و عملکرد شوراهای حل اختلاف این شهرستان و مشکلات موجود را ارائه کرد و رئیس دادگستری این حوزه قضائی با شنیدن مشکلات و مسائل قول مساعد جهت رفع نیازهای اعضا و همچنین برگزاری مستمر جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای شوراها را داد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..