پیش بینی برداشت بیش از ۲۵۰ کیلوگرم خاویار در بافق

رئیس اداره جهاد کشاورزی بافق: پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۲۵۰ کیلوگرم خاویار و بیش از ۳۰ تن گوشت ماهیان خاویاری از مزارع پرورش ماهی بافق استان یزد برداشت شود.

به گزارش یزدی نیوز علی اکبر رحمتیان با اشاره به بالا بودن پتانیسل تولید و پرورش انواع ماهی‌های سرد آبی و گرم آبی در کویر بافق بر لزوم حمایت این محصول تاکید کرد.

 
وی افزود: پارسال ، بیش از ۱۱۰ کیلوگرم خاویار و بیش از ۲۲ تن گوشت ماهیان خاویاری از این مزارع پرورش ماهی برداشت شد.
 
رئیس اداره جهاد کشاورزی بافق بیان داشت: به منظور افزایش ظرفیت سه برابری تولید وپرورش انواع ماهی‌ها ، اقدام به ساخت ۱۱ استخر، با سرمایه گذاری سه میلیارد ریال صورت گرفته است و تکمیل و بهره برداری از طرح بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
 
وی تاکید کرد: با حمایت از مشارکت‌های بخش خصوصی و رفع مشکلات این بخش از جمله سهمیه خوراک ماهی می‌توان زمینه‌ اشتغال و رونق تولید را فراهم کرد.
 
رحمتیان گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار قطعه ماهی خاویاری از نوع فیل ماهی وازون برون ، توسط سه بهره بردار بخش خصوصی در استخر‌های شهرستان پرورش داده می‌شود.
 
رئیس اداره جهاد کشاورزی بافق افزود: در شهرستان پرورش انواع ماهی قزل آلا و کپور و تیلاپیا نیز صورت می گیرد که در فصول مختلف سال برداشت و به بازار عرضه می‌شود.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..