رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد:

غاصب عناوین دولتی در چنگال قانون گرفتار شد

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد از شناسایی و دستگیری یک مجرم که با غصب عناوین دولتی، ادعای اعمال نفوذ داشت و اقدام به کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز مجید فرهمندزاده اظهار داشت: فرد دستگیر شده، با مستمسک قرار دادن عکس خود با مقام‌های کشوری، مبادرت به غصب عناوین دولتی و امنیتی همچون رئیس حراست وزارت خانه، قاضی دادگستری، رئیس تیم حفاظت مقام‌های عالی قضائی کشور و برخی از نهادهای نظامی می کرده تا اعتماد سوژه‌های خود را به دست آورده و اقدام به کلاهبرداری نماید.

 
وی افزود: متهم دستگیر شده با ایجاد رابطه و یک واسطه به کمک و سفارش یک نماینده مجلس دوره قبل، اقدام به فعال سازی سرویس عدم نمایش شماره تلفن کرده و با این شگرد نیز خود را به عنوان یک فرد امنیتی و دارای مقام و منصب اطلاعاتی معرفی می کرده است.
 
این مقام قضائی با اشاره به انجام تحقیقات در خصوص جرایم و تخلفات این فرد، تصریح کرد: در یک فقره جرایم، این فرد، با یکی از کارکنان یک اداره دولتی جهت آزاد سازی املاک نزدیکان خود که در توقیف بانک‌ها و مؤسسات مالی بوده ارتباط گیری کرده است.
 
وی از صدور قرار وثیقه دو میلیارد ریالی برای متهم این پرونده توسط قاضی دادسرا خبر داد و اظهار داشت: کارمند اداره دولتی که با متهم اصلی همکاری داشته است نیز با قرار وثیقه یک میلیارد ریالی روبرو شد است.
 
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد با تأکید بر اینکه این جریان نشان می‌دهد افراد سودجو، شیاد و کلاهبردار به هر دستاویزی چنگ می‌زنند تا اعتماد سوژه‌های خود را جلب نمایند و در این مورد نیز عکس با مقام‌های کشوری و یا داشتن تلفن همراهی که سرویس عدم نمایش شماره تلفن برای آن فعال شده است دستاویزی برای سو استفاده شده است.
 
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: در این ماجرا وساطت یک نماینده مجلس دوره قبل نیز بسیار تعجب برانگیز است که چگونه یک نماینده مجلس به خود اجازه می‌دهد برای فردی نه چندان آشنا تقاضای فعال شدن سرویس عدم نمایش شماره بکند که این اقدام توانست مجرم را در فریب مخاطبان کمک نماید.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..