امام جمعه یزد:

کاهش جمعیت شیعه تحت تاثیر ناتوانی دولت‌ها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر احیای واقعی واقعه غدیر و پرهیز از برنامه‌های صوری تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه هماهنگی برنامه‌های بنیاد بین المللی غدیر اظهار داشت: در گذشته از مجموعه تشکیلات، ادارات و ارگان‌ها می‌خواستیم که برنامه‌های خود را برای عید غدیر اعلام کنند و بنیاد بین المللی غدیر همه آنها را حمایت و هدایت و آنها را منسجم می‌کرد.

 
وی افزود: معتقدیم برنامه‌های غدیر باید وجهه مردمی خود را حفظ کند و اصناف، بازار و مردم احساس وظیفه کرده و کمک کنند تا با کمک نهادها بتوان برنامه‌های مناسبی برای ایام عید غدیر و روز مباهله تدارک ببینند.
 
ناصری تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت پول کافی ندارد، همه باید احساس وظیفه کرده و جهادگونه وارد عمل شویم.
 
امام جمعه یزد ادامه داد: غدیر باید به معنای واقعی احیا شود نه به شکل صوری و تنها با برگزاری جشن نمی‌توان به این مهم دست یافت بلکه باید معرفت غدیر، معرفت ائمه علیهم السلام، شخصیت و اهداف امام علی (ع) مدنظر قرار گیرد و لازم است برنامه ریزی دقیق در این زمینه صورت گیرد.
 
وی همچنین وی بر انجام کارهای آموزشی و برنامه‌های فرهنگی که می‌تواند با هزینه‌های جاری ادارات برگزار شود، تاکید کرد و گفت: این مهم باید در دستور کار ادارات قرار گیرد.
 
ناصری، معرفت افزایی نسبت به امام علی (ع) و واقعه غدیر را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: دوستداران امیرالمومنین (ع) باید مسیر ولایت را ادامه دهند.
 
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاجعه‌ای که از چند سال پیش در کشور رخ داده و منشأ آن نیز تنبلی دولت‌ها بوده است، افزود: دولت‌ها به دلیل ناتوانی در برنامه ریزی، جمعیت را محدود کردند و این امر در حال تبدیل به یک فاجعه است.
 
وی تصریح کرد: جمعیت کشور در حال پیر شدن است و ۳۰ سال دیگر تبعات آن مشخص می‌شود و این روال یعنی شیعه به دست خود در حال از بین بردن جمعیت خود در پایگاه شیعیان جهان است.
 
ناصری با اشاره به آمارهای سقط جنین، تصادفات و … تاکید کرد: اگر با این آمار مرگ و میر، زاد و ولد هم محدود شود، دیگر از شیعه چیزی باقی نخواهد ماند.
 
وی تصریح کرد: متأسفانه توکل از بین رفته و خانواده‌ها از هزینه‌های فرزند دار شدن هراس دارند در حالی که خداوند رزق و روزی آنها را وعده داده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..