مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد خبر داد:

هوشمندسازی ۷۵ درصد چاه‌های کشاورزی مهریز تاکنون

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: ۷۵ درصد چاه‌های کشاورزی و ۲۰ درصد چاه‌های صنعتی شهرستان مهریز دارای کنتور هوشمند هستند.

به گزارش یزدی نیوز«محمد مهدی جوادیان‌زاده» در حاشیه نشست رویداد آبی مهریز ضمن اعلام این خبر افزود: با همکاری بهره‌برداران و شرکت توزیع برق، کار هوشمندسازی تمام چاه‌های بخش کشاورزی و صنعت با جدیت پیگیری و اقدام مناسب در دستور کار است.

 
وی ادامه داد: برای مدیریت مصرف آب به خاطر شرایط خاص استان، راه‌های مختلفی به خصوص صرفه‌جویی مردم با فرهنگ‌سازی رسانه‌ها و همچنین نصب کنتورهای هوشمند در اولویت است که همکاری جدی مردم و مسئولان را می‌طلبد.
 
این مسئول طرح آبیاری به روش نوین و اصلاح الگوی کشت را از مواردی ذکر کرد که باید در تمام مناطق استان به صورت جدی مدنظر متولیان و شهروندان قرار گیرد تا بتوان در طول سال به خصوص در فصل تابستان بر مشکلات کم‌آبی غلبه کرد.
 
جوادیان‌زاده همچنین با اشاره به این که مهریز از مناطقی است که دچار کم‌آبی است، بر همکاری مردم با مسئولان در مدیریت مصرف تاکید کرد و همچنین همکاری در هوشمندسازی کنتور آب چاه‌های کشاورزی و صنعتی شهرستان را خواستار شد. 
 
به نقل از روابط عمومی فرمانداری مهریز، طرح هوشمندسازی چاه‌ها که با هدف اعمال مدیریت بهینه بر برداشت‌های بخش کشاورزی از منابع آب زیرزمینی از سال ۱۳۹۰ در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، اکنون به دلیل افزایش قیمت تجهیزات ناشی از افزایش قیمت ارز با چالش‌های جدی مواجه شده و تداوم این امر زنگ خطری برای سفره‌های زیرزمینی آب خواهد بود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..