معاون استاندار یزد:

خسارت ناشی از کرونا کشاورزان استان یزد احصاء می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: خسارت‌های واحدهای آسیب‌دیده کشاورزی استان از بروز و شیوع کرونا برای جبران، احصا می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزسید مسعود عظیمی، در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: بر مشکلات به وجود آمده در بخش کشاورزی استان به واسطه شیوع ویروس کرونا واقفیم و به دنبال حل این مشکلات هستیم.

 
عظیمی ادامه داد: در این رابطه خسارت‌های واحدهای آسیب‌دیده کشاورزی استان برای جبران با جدیت در حال احصاء است.
 
وی افزود: همچنین در تلاش هستیم مسائل موجود در تأمین و توزیع نهاده‌های دامی که خاص استان یزد نیست و کل کشور با آن درگیر است را رفع کنیم.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با تاکید بر حمایت این معاونت از توسعه گلخانه‌های استاندارد در استان یزد عنوان کرد: گلخانه‌های صنعتی پاک‌ترین اشتغال‌زایی را به همراه دارند و یکی از سیاست‌گذاری های در نظر گرفته شده در این حوزه بالا بردن بازدهی گلخانه‌های استاندارد و توسعه گلخانه‌های هیدروپونیک است.
 
عظیمی تاکید کرد: وجود و تأسیس اتحادیه‌ها در هر حوزه‌ای لازم و با اهمیت است اما نباید شاهد انحصار و تبعیض در اتحادیه باشیم.
 
 در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در مورد تأثیر بروز و شیوع بیماری کرونا بر بخش کشاورزی، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده در ۷۰ روز اول سال جاری، ویروس کرونا ۲۱۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف کشاورزی استان ضرر و زیان وارد کرد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..