رئیس هیئت پهلوانی مهریز:

خیران برای احداث زورخانه در روستاهای پرجمعیت مهریز وارد عمل شوند

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای با تاکید بر ترویج و اشاعه فرهنگ پهلوانی در روستاها گفت: برای این منظور خیران باید برای احداث زورخانه در روستاهای پرجمعیت مهریز وارد عمل شوند.

به گزارش یزدی نیوزسیدمهدی طباطبایی با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های ورزشی اظهار داشت: ورزشکاران زورخانه‌ای و پهلوانی مهریز دست از فعالیت ورزشی نکشیدند و با راه اندازی پیش «هر خانه یک زورخانه» فعالیت‌های خود را ادامه دادند.

 
وی عنوان کرد: ورزشکاران مهریزی در مسابقات مجازی فدراسیون ورزش‌های زورخانه با سرودن شعر مدافعان سلامت در کانال فدراسیون از مدافعان سلامت تقدیر و نام مهریز را سربلند کردند.
 
طباطبایی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در حوزه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای بیان کرد: کلنگ زورخانه امام جعفر صادق (ع) در منطقه مهدی آباد بهادران به زمین خورده و برای بهره برداری از این پروژه، همت خیران لازم است.
 
رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای مهریز افزود: منطقه بهادران، مهدی آباد و میانکوه هر کدام باید دارای چندین زورخانه باشد که متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه نشده اما از خیران مهریزی، جلگه بهادران، مهدی آباد، منشاد، تنگ چنار و همه روستاها برای ایجاد زورخانه‌ها که خود عاملی مهم برای ترویج و اشاعه فرهنگ پهلوانی هستند، خواستار ورود به عرصه زورخانه سازی هستیم.
 
وی یادآور شد: هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای موقعیت مناسبی برای فراهم آوردن بستر احداث زورخانه‌های جدید در مهریز است زیرا در شرایطی که در این شهرستان ظرفیت ایجاد ۱۵ زورخانه وجود دارد اکنون تنها پنج زورخانه در حال فعالیت هستند.
 
طباطبایی تصریح کرد: ورزش زورخانه ای شعار نیست بلکه پیامی است تدریس شده در مکتب مولای متقیان علی (ع) و از اسلام ناب سرچشمه گرفته شده است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..