امام جمعه یزد:

مسئولان بهبود وضعیت حقوقی پرستاران را در دستور کار خود قرار دهند

امام جمعه یزد از مسئولان خواست: بیش از پیش نسبت به رفع مشکلات پرستاران توجه داشته باشند و برنامه ریزی لازم برای بهبود وضعیت حقوقی پرستاران را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با اعضای هیئت رئیسه نظام پرستاری استان یزد با اشاره به اینکه شیوع کرونا دوران امتحان بزرگی بود، اظهار داشت: کادر درمانی و پرستاری ما در این ایام بسیار خوب عمل کردند و در زمانی که پرستاران دیگر کشورها از کار خود فرار می‌کردند، در ایران شاهد مجاهدت‌های این کادر بودیم.

 
وی افزود: در ایران پرستاران و پزشکانی داشتیم که در کنار تخت بیماران خود مبتلا به این ویروس شدند اما حاضر نبودند کار خود را ترک کنند و شاهد جهادی بسیار بزرگ از آنها بودیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در کنار کادر پرستاری، اقشار مختلف گروه‌های جهادی از جمله روحانیون هم به میدان آمدند و برای مبارزه با این ویروس و خدمت رسانی به بیماران به صورت شبانه روزی تلاش کردند.
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه بسیاری از طلاب در طول ایام کرونا شبانه روزی در حال خدمت بودند، عنوان کرد: روحانیون بسیاری در این ایام در هر کاری از حضور در بیمارستان و تأمین مایحتاج پرستاران و بیماران تا حضور در خیابان‌ها برای ضدعفونی کردن معابر و اماکن و تولید ماسک و تغسیل اموات کرونایی حضور و فعالیت داشتند.
 
ناصری به آیات و روایاتی که در ارتباط با ارزش و جایگاه فعالیت پرستاری بیان شده تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در ارتباط با فعالیت پرستاران باید به آن توجه شود، بحث حقوق و دستمزد آنها است.
 
وی تصریح کرد: در هر یک از فعالیت‌های پزشکی و درمانی، تمام کادر از پزشک و پرستار و دیگر عوامل در حال فعالیت هستند ولی به لحاظ مالی، حقوق پرستاران نسبتاً پایین است و این قشر مشکلات زیادی دارند.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد که حقوق پرستاران به اندازه واقعی و عادلانه برسد و بخشی از مشکلات آنها برطرف شود، افزود: کار پرستاری واقعاً کاری بسیار سخت و طاقت فرساست و تمام مراحل آنچه پیش از اتاق عمل و په پس از آن و در بخش‌های مختلف درمانی از حساسیت و اهمیت بسیاری برخوردار است و باید حقوق آنها هم متناسب با همین سختی و حساسیت باشد.
 
ناصری از مسئولان خواست که بیش از پیش نسبت به رفع مشکلات پرستاران توجه بیشتری داشته باشند و برنامه ریزی لازم برای بهبود وضعیت حقوقی پرستاران را در دستور کار خود قرار دهند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد به حضور بیماران دیگر استان‌ها در استان یزد برای دریافت خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: این موضوع دارای محاسنی است و در کنار آن مشکلاتی هم به وجود می‌آید که باید مسئولان نسبت به رفع این مشکلات توجه لازم را داشته باشند.
 
وی، اسکان همراهان بیمارانی که از استان‌های دیگر به یزد می آیند را یکی از مشکلات دانست و بیان داشت: باید تدابیر لازم اندیشیده شود که برای این بیماران اماکن اقامتی از مهمان سراها تا هتل‌های خوب و با کیفیت احداث شود.
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه در ایام کرونا با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها یک سری تغییراتی در عادات زندگی افراد جامعه به وجود آمد، ادامه داد: در کنار حذف بسیاری از تشریفات از مجالس جشن و عزا، مردم به بهداشت فردی خود هم در این ایام توجه بسیار خاصی پیدا کردند.
 
ناصری افزود: رعایت بهداشت فردی باید بین تمام افراد جامعه نهادینه شود و به گونه‌ای فرهنگ سازی کنیم که پس از پایان خطر کرونا، باز هم مردم نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند و همیشه بهداشت فردی را رعایت کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..