تقدیر از بانوی کهنسال اردکانی به پاس زنده نگاه‌داشتن هنری ۶۰۰ ساله

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی، جمعی از مسئولان شهرستان اردکان از بانوی کهنسال اردکانی به پاس زنده نگهداشتن هنر ۶۰۰ ساله‌ی کاربافی تقدیر کردند.

به گزارش یزدی نیوز«اباذر غفوری» شهردار اردکان به‌ اتفاق رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و بخشدار مرکزی اردکان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی به دیدار «فاطمه آقابابایی» بانوی هنرمند ۸۷ ساله رفتند و از سال‌ها تلاش وی در عرصه هنر کاربافی قدردانی کردند.

 
شهردار اردکان در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی صنایع‌دستی، اظهار کرد: روز جهانی صنایع‌دستی فرصت مغتنمی است تا تلاش صنعتگران صنایع‌دستی کشورمان را گرامی داشته و زحمات هنرمندان و فعالان این عرصه در اردکان را ارج نهیم.
 
اباذر غفوری خاطر نشان کرد: شهرداری اردکان ضمن قدردانی از اهتمام ویژه صنعتگران و هنرمندان این دیار نسبت به حفظ و ترویج صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از جلوه‌های مهم میراث فرهنگی، می‌کوشد تا با بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های این بخش، در مسیر پیشرفت و توسعه گردشگری معطوف به صنایع‌دستی گام‌های اساسی بردارد.
 
«فاطمه آقابابایی» بانوی پرتلاش و هنرمند اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص هنرش می‌گوید: از هفت سالگی نزد مادرم این هنر را فرا گرفتم و همچنان به این هنر بازمانده از دل تاریخ اشتغال دارم.
 
وی ادامه می‌دهد: من هم  در حال حاضر همانند چند صد زن کارباف اردکان، در کارگاه خانگی خودم در کنار کارهای روزانه، چند متر کرباس و کار می‌بافم و بخشی از هزینه‌های زندگیم را از این طریق تامین می‌کنم.
 
به گزارش ایسنا، کاربافی یکی از فنون بافندگی سنتی با قدمتی حدود ۶۰۰ سال در شهرستان اردکان است که امروز تنها به دست پرتوان پیرزنان این دیار جان دارد، البته ناگفته نماند گروهی از جوانان این شهرستان نیز طی سال‌های اخیر با راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی خصوصی، سعی در گسترش و آموزش این هنر دیرینه اردکان دارند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..