دانشگاه اردکان در فهرست برترین‌های رتبه‌بندی گوگل اسکالر

بر اساس اعلام مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، دانشگاه اردکان برای نخستین بار در فهرست برترین دانشگاه‌های ایران بر اساس تعداد استنادات در Google scholar قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «علی فتح‌زاده» معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اردکان ضمن اعلام این خبر، از تلاش‌های ارزنده همکاران دانشگاهی خود برای کسب این جایگاه قدردانی و اظهار کرد: وبومتریکس هر ساله به منظور شفافیت رتبه‌بندی خود تعداد استنادات دانشگاه‌ها بر اساس پروفایل در گوگل اسکالر را به صورت نسخه بتا (Beta) به نمایش می‌گذارد.

 
وی با اشاره به این که تعداد استنادات طی فرایندی براساس پروفایل ۱۱۰ محقق برتر هر دانشگاه در گوگل اسکالر بدست می‌آید، افزود: بر این اساس پروفایل‌های نمایه شده دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی شناسایی شده و با توجه به تعداد استنادات ۱۰ نفر پُر استناد دانشگاه در گوگل اسکالر (Google Scholar) بر اساس نام و نشانی الکترونیکی وابسته به دانشگاه مربوطه، ارزیابی و رتبه‌بندی انجام می‌شود.
 
فتح زاده همچنین خاطرنشان کرد: در این رتبه‌بندی، «پروفایل» نزدیک به پنج هزار مؤسسه شناسایی و ارزیابی شده است و هدف کلیدی از انتشار این نظام رتبه‌بندی، تشویق هرچه بیشتر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به حضور پررنگ‌تر و فعال‌تر در فضای وب است.
 
 به نقل از روابط عمومی دانشگاه اردکان، آزمایشگاه «سایبرمتریکس» سالانه دو ویرایش از این نظام را در ماه‌های جولای و دسامبر منتشر کرده که این نظام رتبه‌بندی، مؤسسه‌ها را با نشانی وب‌سایتشان در پایگاه «گوگل اسکالر» شناسایی و ۱۰ «پروفایل» عمومی آن‌ها را پایش می‌کند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..