شهردار یزد:

پردیس سینمایی تکمیل کننده حلقه های گردشگری شهر یزد است

شهردار یزد گفت: پردیس سینمایی علاوه بر کاربرد فرهنگی، تکمیل کننده حلقه‌های گردشگری شهر یزد است.

به گزارش یزدی نیوز جمال الدین عزیزی،در مراسم امضای قرارداد احداث پردیس سینمایی بین حوزه هنری و شهرداری یزد با اشاره به نزدیک بودن سومین سالگرد ثبت جهانی شهر یزد، یکی از مهمترین وظایف مرتبط با این ثبت جهانی را ایجاد زمینه حضور هر چه بیشتر گردشگران در این شهر دانست.

 
وی اظهار داشت: لازمه حضور گردشگر، جذابیت‌های گردشگری است و باید با ایجاد فضاهای متنوع، مدت زمان حضور گردشگر در شهر را افزایش دهیم.
 
عزیزی، یکی از دلایل اصلی اجرای این پروژه به ویژه در بافت سنتی را ایجاد توقف‌گاه‌های خوب و مناسب در مسیر گردشگران بیان کرد و افزود: وجود آب انبار رستم گیو، پارک مهر، هتل بخش خصوصی و کتابخانه مرکزی یزد در کنار این مجموعه، پردیس سینمایی را به یک مجموعه گردشگری مناسب تبدیل می‌کند و علاوه بر کاربرد فرهنگی و سینمایی، می‌تواند تکمیل کننده حلقه‌های گردشگری شهر یزد باشد که این عوامل می‌تواند ساخت پردیس سینمایی در این بافت را توجیه‌پذیر کند.
 
وی ضمن تشکر از مسئولان حوزه هنری کشور و استان به خاطر تقبل سرمایه‌گذاری در شهر یزد گفت: امیدواریم این طرح بتواند در بازه زمانی فعالیت شورای اسلامی شهر به بهره‌برداری برسد یا سال آینده در سالگرد ثبت جهانی یزد حداقل بخشی از این پروژه را افتتاح کنیم.
 
عزیزی عنوان کرد: شهرداری همه توان و ظرفیت خود را برای پیشبرد و انجام این پروژه به کار خواهد گرفت و کمک می‌کند تا این طرح با کیفیت مناسب و رعایت همه نکات مورد نظر میراث فرهنگی و پایگاه میراث جهانی اجرا شود و این حرکت نیز می‌تواند علاوه بر کارکرد فرهنگی به یک الگوی موفق در زمینه ساخت و ساز تبدیل شود.
 
 به گفته رئیس حوزه هنری یزد در آینده نزدیک کلنگ آغاز ساخت این مجموعه با حضور مسئولان استانی و کشوری به زمین زده خواهد شد.
 
بافت تاریخی یزد در سال ۱۳۹۶ به عنوان اولین شهر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..