پردیس سینمایی در بافت تاریخی یزد ساخته می‌شود

رئیس حوزه هنری یزد از احداث پردیس سینمایی پنج طبقه با زیربنای شش هزار مترمربع در بافت تاریخی شهر جهانی یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدصادق کوچک‌زاده   در نشست نقد و بررسی فیلم در یزد با اشاره به تصویب لایحه پیشنهادی ساخت پردیس سینمایی در دویست و چهل و دومین جلسه صحن علنی شورای شهر یزد اظهار داشت: این پروژه با مشارکت شهرداری یزد و حوزه هنری استان در مدت دو سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 
وی افزود: این پردیس سینمایی متناسب با معماری سنتی و تاریخی شهر یزد در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۸۳ متر با زیربنای شش هزار متر مربع در پنج طبقه ساخته می‌شود.
 
رئیس حوزه هنری استان یزد ادامه داد: این طرح به روش BOT در زمین شهرداری واقع در بلوار بسیج، جنب آب انبار «گیو» احداث می‌شود.
 
کوچک‌زاده با اشاره به بهره‌گیری از فناوری‌ روز دنیا در ساخت این مجموعه گفت: پردیس سینمایی جدید شهر یزد دارای پنج سالن با دکوراسیون متفاوت است که برخی سالن‌ها می‌تواند چند منظوره باشد.
 
وی افزود: قرارداد احداث این مجموعه ۲۰ خردادماه‌ سال‌جاری با حضور معاون اداری مالی حوزه هنری کشور و شهردار یزد منعقد و در آینده نزدیک کلنگ آغاز ساخت آن با حضور مسئولان استانی و کشوری به زمین زده می‌شود.
 
این مسئول با بیان اینکه این مجموعه یک پردیس بین‌المللی کم نظیر در ایران است گفت: پردیس سینمایی یزد علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری، به عنوان یک مجموعه گردشگری سنتی نیز می‌تواند گردشگران خارجی را جذب کند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..