مدیر کل فنی و حرفه‎ای یزد:

۶۰ درصد آموزش‌دیدگان فنی و حرفه‌ای یزد شاغل می‌شوند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان یزد از اشتغال تثبیت شده ۳۴ تا ۶۰ درصدی آموزش‌دیدگان فنی و حرفه‌ای در این استان خبر داد و کرونا را موهبتی برای سوق دادن مراکز فنی و حرفه‌ای به سوی آموزش‌های برخط اعلام کرد.

به گزارش یزدی نیوز«امیرسعید مصباح» در حاشیه برگزاری دوره‌های آموزشی  با بیان این که آموزش فنی و حرفه‌ای اصالتاً به ارائه آموزش‌های شغل محور می‌پردازد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کنار مشاغل، منجر به تقویت شایستگی‌های شغلی و فرد در موفقیت شغلی می‌شوند.

 
وی به فعالیت ۱۶ مرکز دولتی و ۳۰۰ مرکز خصوصی فنی و حرفه‌ای در استان اشاره کرد و گفت: بیشتر از آنکه نگاه به تعداد مراکز و آمار افراد تحت آموزش باشد، نگاهمان در استان یزد به میزان اشتغال است که خوشبختانه با وجود تفاوت هدف کارجو و غیرکارجو و اقشار دانش‌آموز، سرباز، زنان خانه دار و دانشجو که صرفا برای افزایش مهارت آموزش می‌بینند، بسته به نوع آموزش بین ۳۴ تا ۶۰ درصد افراد آموزش دیده، شاغل می‌شوند.
 
این مسئول با تاکید بر این که کرونا برخلاف تمام بحران‌ها و بدی‌هایش نعمتی فرهنگ‌سازی و استفاده آموزش‌های برخط و آنلاین را برای آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به ارمغان آورد، خاطرنشان کرد: بخشی از آموزش‌ها به سمت آموزش‌های آنلاین حرکت کرد و خوشبختانه با استقبال خوبی همراه بود اما برخی از آموزش‌ها با توجه به نیاز به مهارت‌آموزی و دست‌ورزی با ظرفیت حداقلی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.
 
وی با تاکید بر این که اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در تمام بحران‌های اجتماعی به عنوان بدنه دولت حاضر است، گفت: یکی از این اقدامات حضور در زمینه آموزش تولید ماسک به جوانان بود که شاهد تولید حدود ۴۵۰ هزار ماسک توسط آموزشگاه‌ها و آموزش آن به نسل جوان بودیم.
 
مصباح با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مربوط به کرونا ویژه فعالان گردشگری، گفت: این آموزش‌ها با ابتکار یکی از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‎ای که به طور مستقل فعالیت می‌کند، در حال برگزاری است.
 
آموزش الزامی فعالان گردشگری برای آغاز به کار
 
«محسن عظیمی‌نیا» مسئول یکی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شهر یزد نیز با اشاره به ضرورت آموزش‌های اجباری به منظور راه اندازی تاسیسات گردشگری برای فعالیت در دوران کرونا، اظهار کرد: بعد از بحث کرونا به منظور راه‌اندازی گردشگری آموزش‌هایی برای مقابله با این بحران، درمان و پیشگیری جزو اولویت‌ها قرار گرفت.
 
وی از برگزاری دوره‌هایی آموزشی ویژه بومگردی‌ها، آژانس‌داران و هتلدارن یزد خبر داد و گفت: این آموزش‌ها که با حضور بیش از ۴۰ فعال گردشگری برگزار می‌شود شامل آموزش‌های پیشگیرانه در زمینه کرونا در چارچوب فعالیت‎های بومگردی‌ها و هتلداران و آژانس‌های گردشگری است.
 
در این جلسه آموزشی که با حضور مسئولان اداره کل میراث فرهنگی و فعالان گردشگری برگزار شد، مواردی شامل رسیدگی و برخورد جدی با تورهای غیرمجاز و فعالیت آن‌ها در صفحات مجازی نیز مورد بحث و تاکید قرار گرفت.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..