بازآفرینی کوچه باغ‌های مسیر گردشگری مهرپادین

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز ، از تکمیل طرح مرمت و بهسازی کوچه باغ‌های محله تاریخی مهر پادین مهریز خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزکرباسی با بیان اینکه بافت مهرپادین به ‌عنوان تنها مجموعه ثبت‌ شده در مهریز است، گفت: از محل اعتبارات میراث فرهنگی قسمتی از کوچه باغ‌های محله مهرپادین بهسازی شد

 
وی با اشاره به اینکه کف سازی و اجرای ازاره کوچه باغ‌های مسیر گردشگری مهرپادین انجام شده است، افزود: با مرمت و بهسازی، این مسیر بیشتر مورد توجه گردشگران قرار خواهد گرفت.
 
کرباسی اظهار داشت: محله مهرپادین با توجه به عناصر با ارزش و تاریخی موجود در آن ، جزء هسته‌های نخستین و قدیمی‌ترین منطقه شهر مهریز است که به آن منطقه توده نیز می‌گویند.
 
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز افزود: مجموعه تاریخی مهرپادین، مجموعه شهری کامل شامل مسجد جامع، حمام، آب انبار، حسینیه و بازارچه است که با کمی فاصله، آسیاب آبی نیز در این مجموعه قرار گرفته است و قدیمی‌ترین بخش این محله و مجموعه، متعلق به قرن هشتم هجری قمری است.
 
 باغشهر تاریخی مهریز به شماره ۳۲۷۶۳ در تاریخ چهارم آبان سال ۱۳۹۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بر این اساس ضروری است تمامی ساکنان ، در محدوده و حریم این باغشهر، قبل از هرگونه تخریب، ساخت و ساز و اجرای نما از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری استعلام کنند .
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..