در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با حضور نمایندگان جدید صورت گرفت:

عزم مشترک برای پیگیری مشکلات مردم و ارتقاء جایگاه استان

دومین نشست شورای برنامه ریزی استان در سال 99 و اولین نشست شورای برنامه‌ریزی با حضور نمایندگان جدید استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و در گفته های مسئولین استان، به خصوص نمایندگان جدید مجلس، بر پیگیری مشکلات مردم و ارتقاء جایگاه استان به دور از هرگونه سیاست زدگی تاکید شد.

به گزارش یزدی نیوز «محمد علی طالبی» در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که به منظور تصویب اعتبارات جاری و عمرانی استان و بررسی پیشنهادات کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و پیشنهادات کارگروه زیربنایی و با حضور نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای شورا در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تدوین برنامه ای عملیاتی برای اجرای سند آمایش در دستور کار شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار می گیرد، عنوان کرد: باید بخش های مختلف استان تدوین این برنامه را به صورت جدی پیگیری کنند.

استاندار با بیان اینکه رویکرد و انگیزه بالای نمایندگان استان و همچنین نگاه فرا بخشی و عدالت طلبانه آنها، فرصت مناسبی برای مدیریت استان است، تاکید کرد: مدیران باید از این ظرفیت برای پیگیری مسائل استان و تعاملات برون استانی بهره ببرند.
دکتر طالبی با بیان اینکه با همراهی نمایندگان مجلس در استان، جلساتی با مسئولان کشوری در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز استان برگزار می کنیم، افزود: در این جلسات مباحث اصلی توسعه استان، از جمله اجرای سند آمایش استان دنبال خواهد شد.
استاندار یکی از چالش های کنونی استان کسری بودجه دانست و عنوان کرد: راهکارهایی به همین منظور در این جلسه مصوب و مورد پیگیری قرار خواهند گرفت و بر همین اساس اولویت اصلی استان در حوزه عمرانی، اتمام پروژه های نیمه تمام خواهد بود.
 جایگاه شورای برنامه ریزی برای ما بسیار حائز اهمیت است
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه شورای برنامه ریزی برای ما بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: باید از این جلسات برای توسعه هر چه بیشتر استان بهره ببریم.
«محمد صالح جوکار» با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم تحقق عدالت عنوان کرد: همه برای تحقق عدالت در جامعه بکوشیم.
وی با اشاره به لزوم اصلاح نظام بودجه ریزی کشور عنوان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا تصمیمات این حوزه به صورت کارشناسانه اتخاذ شود.
جوکار با بیان اینکه نباید سند آمایش استان دچار سرنوشتی همچون برنامه ۲۰ ساله توسعه شود، تاکید کرد: عملیاتی شدن سند آمایش استان در دستور کار قرار گیرد.
وی در انتها با بیان اینکه مدیران دولتی استان در حوزه های مربوط به مسائل قانونگذاری، بودجه ای و وزارت خانه ای، همراهی و کمک نمایندگان مجلس در استان را با خود دارند، افزود: تلاش می کنیم با پیگیری های خود سهم استان در حوزه های مختلف را محقق کنیم.
عزم جدی نمایندگان جدید در حمایت از مدیران استان
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره در جلسات مشترکی که با دیگر نمایندگان استان داشتیه ایم در عین تاکید بر لزوم نظارت ها بر مدیران استان، بنا را بر حمایت از آنها گذاشته ایم، عنوان کرد: حتما در یک سال باقی مانده دولت، به دور از نگاه حزبی و جناحی از مدیران دولتی استان حمایت می‌کنیم و هر چه در توان داریم برای کمک به مدیران دولتی در مسیر خدمت به مردم کمک می کنیم.
«سید جلیل میرمحمدی» با بیان اینکه مدیران دولتی استان توان حل بسیاری از مشکلات مردم را دارا هستند و باید در این مسیر قدم بر دارند، تاکید کرد: مدیران استان حضور میدانی را در دستور کار خود قرار دهند چرا که ارتباط مستقیم با مردم امکان حل بسیاری از مشکلات را فراهم میکند
وی با اشاره به لزوم احصا خلا های قانونی که مدیران استان با آن مواجه هستند، افزود: ما به عنوان نمایندگان استان در مجلس پیگیر رفع این خلا ها خواهیم بود.
لزوم بسیج همه ظرفیت ها برای تحقق عدالت مد نظر مقام معظم رهبری
نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات پیمانکاران حوزه معدنی استان، عنوان کرد: باید اقدامات جدی برای ساماندهی و مدیریت معادن استان صورت گیرد.
محمد رضا دشتی اردکانی، با بیان اینکه عدالت مد نظر مقام معظم رهبری، طی ۴۰ سال اخیر به وقوع نپیوسته، گفت: باید همه ظرفیت ها برای تحقق عدالت مد نظر مقام معظم رهبری بسیج شود.
وی با بیان اینکه خلاهای قانونی هر بخش به نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان منتقل شود تا پیگیری های لازم را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: برخی از قوانین زمینه قانون فروشی را فراهم کرده اند که باید اصلاح آنها در دستور کار قرار گیرد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..