سازش در برابر دشمن هزینه‌های بسیاری برای کشور دارد

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با بیان اینکه هزینه‌های سازش بیشتر از هزینه‌ چالش است، گفت: سازش در برابر دشمن هزینه‌های بسیاری برای کشور دارد.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله سیدکاظم مدرسی دریادواره شهدای روستای شرب العین، بزرگداشت امام راحل و شهید معاصر حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: در جامعه‌ای که بخواهد روی پای خودش بایستد و همگام با بزرگان دین و به تعبیر قرآن قدم بردارد حتما باید شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی در وجودش موج بزند.

 
رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) یزد خاطرنشان کرد: در مقابل جامعه کفر سخت، پولاد و سازش ناپذیر باشد، آن جامعه‌ای که سر ناسازگاری با جامعه اسلامی را دارد که طبعا هزینه ‌بردار هم هست.
 
وی ادامه داد: بارها هم گفته شده است که هزینه سازش بیشتر از هزینه چالش است هم چنان که جریان مذاکرات هسته‌ای را دیدیدم و همان زمان جریان دفاع از حرم را شاهد بودیم که امروز عزت ما در پرتو دفاع  از حرم و قدرت نمایی در این عرصه است.
 
امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: دومین ویژگی الزامی یک جامعه همگام با پیامبر و اهل بیت این است که عطوفت و مهربانی در میان آن‌ها موج بزند هم چنان که در دوران دفاع مقدس در بین مردم و میان رزمندگان موج می‌زد و سومین شاخصه آن است که از لحاظ اقتصادی و ابعاد گوناگون نسبت به بیگانگان قطع ارتباط کرده و روی پای خودش بایستد.
 
مدرسی ادامه داد: یعنی استقلال سیاسی و اقتصادی خودش را حفظ کند در عرصه‌های مختلف نیازمندی‌های خودش را  خودش تامین کند و نگاه به درون داشته باشد قبل از آن که نگاه به دیگران داشته باشد.
 
نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی بودند که این سه شاخصه را در جامعه ایرانی به وجود آوردند و در پرتو این سه شاخصه تحولی بزرگ را برای ایران اسلامی رقم زدند که از شاخصه‌های روشن مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) عبارت از عدم نگاه به کمیت نیروهای دشمن؛ و نگاه به کیفیت نیروهای خودی طبق قرآن است.
 
یادواره شهدای روستای شرب العین، بزرگداشت امام راحل و شهید معاصر حاج قاسم سلیمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..