استاندار یزد:

دستگاه قضایی یزد گره‌های حقوقی حوزه صنعت و تولید را باز کند

‌استاندار یزد گفت: دستگاه قضایی ‌استان می‌تواند نقش پر رنگی در زمینه بهبود فضای کسب و کار داشته باشد و با حمایت‌های این دستگاه گره‌های حوزه صنعت و تولید برطرف خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی، در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که به منظور ارائه برنامه‌ها و تسهیلات سازمان صمت استان در راستای بهبود فضای کسب و کار در سال جاری، بررسی مسائل مالیاتی، تأمین اجتماعی و زنجیره تأمین و دیگر مسائل و چالش‌های بخش خصوصی برگزار شد، اظهار داشت: باید زمینه‌ها برای ارتقای جایگاه استان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بین استان‌های صنعتی کشور فراهم شود.

 
استاندار یزد ادامه داد: در استان شاهد تعامل مناسبی بین دولت و بخش خصوصی و همچنین همراهی قوه قضائیه، دادگستری و نمایندگان مجلس برای تحقق جهش تولید هستیم.
 
وی افزود: شرایطی را در استان فراهم می‌کنیم تا با حمایت از بخش خصوصی شاهد تحقق عینی شعار سال و جهش تولید باشیم.
 
طالبی تصریح کرد: دستگاه قضائی می‌تواند نقش پر رنگی در زمینه بهبود فضای کسب و کار داشته باشد و با حمایت‌های این دستگاه، برخی گره‌های حوزه صنعت و تولید برطرف خواهد شد.
 
استاندار یزد گفت: از لحاظ برنامه و همچنین انگیزه برای تحقق جهش تولید در استان کمبودی نداریم و باید عملیاتی شدن این برنامه‌ها در دستور کار قرار گیرد.
 
وی افزود: باید از ظرفیت‌های بلااستفاده استان در حوزه‌های تولید و صنعت با استفاده از ارائه تسهیلات و دیگر حمایت‌ها، بهره گرفته شود.
 
رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با بیان اینکه افزایش تفویض اختیارات حوزه صنعت و معدن به تشکل‌های بخش خصوصی استان را دنبال می‌کنیم، ادامه داد: جلسه ویژه ای برای ساماندهی وضعیت حمل و نقل ریلی و جاده‌ای استان برگزار می‌شود.
 
طالبی خاطرنشان کرد: نباید هیچ‌گونه محدودیتی برای صدور مجوز داشته باشیم اما به منظور جلوگیری از رانت‌های احتمالی باید در زمینه تخصیص زمین برای راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی سخت گیری های جدی اعمال شود.
 
استاندار یزد گفت: نیاز به اصلاح برخی قوانین مالیاتی داریم و با توجه به اختیارات ستاد ملی کرونا، اصلاح قوانین را از این ساز و کار دنبال می‌کنیم و همچنین از طریق نمایندگان نیز پیگیر تغییر قوانین خواهیم بود.
 
وی افزود: باید جلسه‌ای با مدیران بانک‌ها در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برگزار شود تا وحدت رویه‌ای در بانک‌ها در راستای تأمین درخواست‌های بخش خصوصی استان شکل گیرد.
 
طالبی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم استان برای حمایت از بخش خصوصی، الزام شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی برای انتقال حساب‌هایشان به استان همچنین واریز پول پیمانکاران به حساب‌های مالی در داخل استان است که سیستم بانکی باید تمام تلاش خود را برای بهره گیری از این فرصت به کار گیرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..