استاندار یزد مطرح کرد؛

الزام مراکز تجمعی یزد برای استفاده از تولیدات استانی

استاندار یزد گفت: مراکز تجمعی موظف ‌هستند برای تأمین اقلام غذایی خود از تولیدات استان استفاده کنند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یزد پایین‌ترین قیمت در بسیاری از اقلام در بین استان‌های کشور را دارد و این در حالی است که در برخی گزارش‌های آماری، استان یزد جزو استان‌های با نرخ تورم بالاست و باید این تناقض حل شده و ریشه‌های آن مشخص شود.

 
استاندار یزد ادامه داد: پیشنهاد قیمت گذاری منطقه‌ای برای اقلام مختلف را به مرکز ارائه کرده‌ایم زیرا این شکل از قیمت گذاری امکان نظارت بهتر را فراهم خواهد کرد و موجب هماهنگی مناسبی بین استان‌ها می‌شود.
 
وی افزود: مراکز تجمعی از جمله مراکزی مانند پادگان‌ها، دانشگاه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تأمین اقلام غذایی خود همچون تولیدات دامی موظف هستند از تولیدات داخل استان استفاده کنند.
 
طالبی عنوان کرد: برای تأمین نهاده‌های دامی و مشکلاتی که در این زمینه در استان وجود دارد، مکاتبات و پیگیری‌هایی داشته‌ایم تا ذخایر و ظرفیت انبارهای استان افزایش یابد، مشکلات ارزی واردات این نهاده‌ها رفع شود و این موضوعات را به صورت مستقیم از مقامات کشوری پیگیری خواهیم کرد.
 
استاندار یزد در مورد تولید آجر در یزد نیز گفت: صنعت آجر استان باید به سمتی رود که از طرفی کم‌ترین آسیب به محیط زیست و منابع آب و خاک وارد شود و از طرفی شاهد بازدهی مناسب اقتصادی این صنعت در یزد باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..