ساخت کیت‌های تشخیص کرونا در یزد

کیت‌های تشخیص ویروس کرونا با نتیجه گیری کمتر از ۲۵ دقیقه به همت یک شرکت دانش بنیان در یزد تولید می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: از همان ابتدای ورود این ویروس به کشور مجوز‌های لازم را از وزارت بهداشت دریافت و تولید این کیت‌ها را آغاز کردیم.

 
محمودی با بیان اینکه در این مجموعه ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم فعالیت دارند، افزود: روزانه ۳۳ هزار کیت در این شرکت دانش بنیان تولید می‌شود که بسته به سفارش می‌توان این میزان را افزایش داد.
 
وی گفت: کیت‌های تولید شده در این شرکت به تمام استان‌های کشور ارسال می‌شوند و در صورت تامین کامل نیاز داخل کشور مجوز صادرات این محصولات نیز صادر می‌شود.
 
مدیر داخلی شرکت دانش بنیان یزد، قیمت تمام شده‌ کیت‌های تولیدی این شرکت را یک سوم مشابه خارجی بیان کرد و افزود: این کیت‌ها به صورت ۱۰۰ واکنشه عرضه می‌شوند، به این معنا که هر کیت برای ۱۰۰ بیمار قابل استفاده است.
 
محمودی با بیان اینکه در شرایط بحرانی با توجه به حجم تولید، نیاز به مواد اولیه نیز بیشتر می‌شود، گفت: هیچگونه مشکلی از نظر تولید وجود ندارد و در صورتی که مواد اولیه کافی برای تولید کیت‌های تشخیص کرونا تامین شوند، می‌توان تولید را تا چند برابر افزایش داد.
 
 مدیر تولید این شرکت با بیان اینکه کیت‌های تشخیص کرونایی که در یزد تولید می‌شود مزایای زیادی نسبت به مشابه خارجی خود دارند، افزود: بیشتر نمونه‌های خارجی از واکنش‌های آنزیمی که نیازمند دمای خاصی است در کیت‌های خود بهره می‌برند در حالی که تمام مراحل کیت‌های این شرکت در دمای اتاق قابل انجام است.
 
وی با بیان اینکه این کیت‌ها در کمتر از ۲۵ دقیقه ژنوم ویروس کرونا را استخراج می‌کنند، گفت: خطای پایین در نتیجه گیری نهایی و سهولت استفاده در تمامی آزمایشگاه‌ها از دیگر مزایای کیت‌های تشخیص کرونای یزد است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..